همشهری آنلاین: با تصویب هیئت وزیران و بنا به پیشنهاد وزارت بازرگانی(صنعت، معدن و تجارت) و به استناد اصل 138 قانون اساسی، 80 درصد سهام شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی به بخش‌های خصوصی، تعاونی و عمومی ‌غیردولتی واگذار می‌شود.

با تصمیم جدید دولت، 80 درصد سهام شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی به بخش‌های خصوصی، تعاونی و عمومی ‌غیردولتی واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیئت وزیران در جلسه مورخ 29/4/1390 بنا به پیشنهاد وزارت بازرگانی و به استناد اصل 138 قانون اساسی تصویب کرد که شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران از گروه یک بنگاه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی موضوع ماده 2 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی به گروه دو منتقل شود.

بر اساس قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، دولت مکلف است هشتاددرصد(80%) از ارزش مجموع سهام بنگاههای دولتی در هر فعالیت مشمول گروه دو ماده (2) این قانون به استثنا راه و راه‌آهن را به بخش‌های خصوصی، تعاونی و عمومی ‌غیردولتی واگذار کند.

بر اساس این مصوبه، همچنین وزارتخانه‌های بازرگانی (صنعت، معدن و تجارت) و امور اقتصادی و دارایی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری موظفند مطابق مقررات مربوط، وظایف حاکمیتی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی را احصا و به وزارت بازرگانی(صنعت، معدن و تجارت) منتقل و در صورت ایجاد مرکز، اساسنامه آن را تهیه و ارائه کنند.

این مصوبه از سوی معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

 

کد خبر 142511
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز