گروه سیاسی: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از تشکیل جلسه روز شنبه مجمع اعلام کرد که در چند جلسه‌ اخیر و همچنین تا پایان سال جلسات مجمع درباره‌ موارد اختلافی شورای نگهبان و مجلس خواهد بود و مجمع تلاش دارد تا پایان سال این موارد اختلافی را تمام کند.

در جلسه روز شنبه[ششم بهمن] مجمع تشخیص مصلحت نظام که خبر آن را روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر کرد، طرح جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و ایجاد قطعات مناسب فنی مصوب مجلس شورای اسلامی که مورد ایراد شورای نگهبان قانون اساسی قرار گرفته بود، در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه علاوه بر سران قوا و اکثریت اعضاء، وزیر جهاد کشاورزی و فقهای شورای نگهبان حضور داشتند، پس از طرح موضوع و بحث و استدلال دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، بدلیل اهمیت ولزوم بررسی‌های همه جانبه و جامع تر، تصمیم گیری در این خصوص را به جلسات آتی مجمع موکول کرد.

نیازی به مجمع نیست

به گزارش ایسنا،محسن رضایی در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرد که موارد اختلافی بودجه‌ سال 86 بین مجلس و شورای نگهبان حل و فصل شود و نیازی به مجمع تشخیص نباشد.

دست کم گرفتن دشمن اشتباه است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره‌ اظهارات اخیر خود درباره‌ مباحث مربوط به سیاست خارجی، گفت: به نظر من ایران توانایی بازدارندگی و خنثی کردن تهدیدها را دارد و می‌تواند از بسیاری از حوادث جلوگیری کند. اروپایی‌ها هم‌اکنون از ما می‌خواهند که در لبنان به آن‌ها کمک کنیم، آمریکایی‌ها هم خواهان همکاری ما برای امنیت عراق هستند.

مهم هوشیاری ماست که بتوانیم از این توانایی‌ها استفاده کنیم. هر نوع بی‌خیالی و نگرانی باعث می‌شود که نتوانیم از توانایی‌های خود استفاده کنیم. دست کم گرفتن دشمن و اهمیت ندادن به آن و از سوی دیگر ایجاد نگرانی، اشتباه و انحراف از اهداف است.

رضایی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره‌ ارائه‌ گزارش درباره‌ اصل 44 قانون اساسی گفت: گزارش‌های مربوط به همایش اصل 44 را آماده کرده‌ و برای مقام معظم رهبری ارسال کرده‌ایم. ایشان با دقت اصل 44 را دنبال و آن را پیگیری می‌کنند و برای آن اهمیت قائل هستند، ما هم به طور مستمر گزارش‌های رسیده در این باره را به ایشان ارسال می‌کنیم.

کد خبر 14418

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز