همشهری‌آنلاین: مراسم گرامیداشت بیستمین سال تأسیس انجمن روابط‌عمومی ایران، به عنوان قدیمی‌ترین سازمان مردم نهاد روابط عمومی کشوربا مشارکت و همراهی خانه هنرمندان، برگزار می شود.

روابط عمومی

به گزارش دبیرخانه انجمن روابط عمومی ایران مهندس خسرو رفیعی، نایب رئیس انجمن روابط‌عمومی ایران با اعلام این مطلب گفت: این مراسم با حضور اعضای سابق و فعلی انجمن، جمعی از اساتید، مدیران، کارشناسان و دانشجویان روابط عمومی، از ساعت 15:30 روز چهارشنبه 6 مهرماه در محل خانه هنرمندان، برگزار می‌شود.

وی گفت: در این مراسم علاوه بر تجلیل از 5 نفر از اساتید صاحب‌نام، از بازماندگان اعضای درگذشته انجمن تقدیر خواهد شد.

رفیعی در مورد تاریخچه فعالیت‌های انجمن روابط‌عمومی ایران گفت: تأسیس و فعالیت انجمن روابط‌عمومی ایران دو مقطع تاریخی قبل و پس از انقلاب اسلامی را تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه درسال 1346 جمعی از بزرگان، برای برقراری ارتباط با انجمن بین المللی روابط عمومی و معرفی و ترویج توانمندی‌های روابط عمومی به تاسیس انجمن روابط عمومی ایران همت گماردند گفت: فعالیت‌های این انجمن به دلیل عدم توفیق در پیشبرد برنامه‌ها و اهداف مورد نظر مؤسسین خود به فراموشی سپرده شد.

نایب رئیس انجمن روابط عمومی ایران ادامه داد: درسال 1363 با حضور زنده یاد مرحوم دکتر نطقی و تنی چند از شاگردان وی موضوع تشکیل انجمن روابط عمومی ایران مطرح و مقررشد با مطالعه و بررسی روند فعالیتهای انجمن روابط عمومی ایران در قبل از انقلاب، زمینه‌های فعالیت مجدد آن بررسی شود که به علت نامساعد بودن اوضاع داخلی و جنگ تحمیلی زمینه لازم برای طی مراحل قانونی تشکیل انجمن فراهم نشد لیکن با تلاش و همت زنده یــــاد مرحوم محمد ملازم مدیر کل دفتر تبلیغات دولت و جمعی از پیشکسوتان و مدیران کل روابط عمومی های کشور اولین مجمع انجمن روابط عمومی ایران در خرداد 1370 برگزار شد و اینک با گذشت بیست سال، مراسم گرامیداشت آن برگزار خواهد شد.

رفیعی افزود: تشکیل انجمن یکی از آرزوهای دست اندرکاران روابط عمومی بود تا بتوانند از این طریق آنچه را که در این حوزه نیاز است مورد بررسی و مطالعه قراردهند. در واقع خواست فعالان این حوزه آنست که انجمن، رابطی باشد بین بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و بتواند رابطه دانشگاه ها را با حوزه های مختلف برقرار کرده و کارشناسان و متخصصان روابط عمومی از پتانسیلی برخورد شدند تا بتوانند حقوق صنفی خود را مطرح کنند.

کد خبر 146073
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز