همشهری آنلاین: شیوه جدید درمان سرطان سینه با استفاده از نانوتکنولوژی ابداع شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، پژوهشگران در مبارزه برای درمان سرطان به شیوه های جدیدی دست یافته‌اند.
در شیوه جدید، غده‌های سرطانی هدف قرار می‌گیرند.

مزیت شیوه جدید این است که اثار جانبی سوء این شیوه در مقایسه با شیمی درمانی بسیار کمتر است. نکته جالب توجه اینکه این شیوه جدید درمان سرطان را یک مهندس شیمی در امریکا ابداع کرده است. وی هیچ ارتباطی با دنیای پزشکی نداشته بلکه زمینه تخصص او صنعت نفت بوده است. اما در زندگی او اتفاقی رخ داد که او را به سمت مبارزه با درمان سرطان هدایت کرد.

در سال 1995 همسر این مهندس امریکایی به سرطان سینه مبتلا شد. وقتی وی مشاهده می‌کرد شیمی درمانی برای مبارزه با سرطان سینه چه تاثیرات سوء جسمی و روانی بر روی همسرش دارد به فکر ابداع شیوه جدیدی برای رسیدن به این منظور افتاد. وی به این فکر افتاد که با دانش مهندسی و فنی خود در این زمینه کاری صورت بدهد و در نهایت از شیوه نانوتکنولوژی برای این منظور بهره گرفت. در شیوه جدید، فقط سلول‌های سرطانی هدف قرار می گیرند و سلول‌های سالم دست نخورده می‌مانند.

شیوه جدید با استفاده از نانوتکنولوژی روی چندین بیمار اجرا شده و آثار سوء ان بسیار کمتر از شیمی درمانی بوده است.

نانوتکنولوژی برای درمان سرطان سینه در مراحل ابتدایی قرار دارد و هنوز باید پژوهش‌های زیادی در این خصوص انجام شود تا نتیجه بخش بودن ان مشخص شود.

کد خبر 150818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز