شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

به‌دنبال انفجار مهیبی که ظهر شنبه هنگام تلاش برای جابه‌جایی مهمات و تجهیزات در یکی از پادگان‌های سپاه در غرب تهران رخ داد 17 نفر به شهادت رسیدند و دست‌کم 16 نفر مجروح شدند و یکی از شهدای این حادثه تأسف بار سردار شهید حسن مقدم از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مسئول سازمان جهاد خودکفایی سپاه است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلا می

به‌دنبال حادثه انفجار که لرزش ناشی از آن تا کیلومترها و حتی در شمال پایتخت هم احساس شد، تیم‌های امدادی از آتش‌نشانی، هلال احمر و اورژانس وارد عمل شدند و وقتی معلوم شد محل حادثه، پادگان بیدگنه در شهرستان ملارد بوده است، امدادگران به سرعت راهی این محل شدند.

حسین درخشان، مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این خصوص به همشهری گفت: به‌دنبال این حادثه، ابتدا 2 تیم از جمعیت هلال احمر شهرستان ملارد و استان البرز متشکل از 12 امدادگر راهی محل حادثه شدند و پس از آن نیز یک تیم 6نفره با یک فروند بالگرد و همچنین یک تیم همراه با سگ‌های زنده‌یاب به پادگان حادثه‌دیده اعزام شدند و در عملیات امداد و نجات شرکت کردند.

در حالی که تا بعد از ظهر شنبه خبری از جزئیات تلفات این انفجار منتشر نشده بود، سرانجام مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: 17 نفر در انفجار زاغه مهمات در پادگان‌ سپاه در اطراف تهران به شهادت رسیده‌اند.

سردار رمضان شریف گفت: در این حادثه، عده‌ای نیز مجروح شده‌اند و در حال حاضر یک تیم ویژه در حال بررسی حادثه است که اخبار و اطلاعات مربوط به آن اعلام خواهد شد.

وی درباره علت حادثه اظهار داشت: ساعت 13:30 شنبه در پی تلاش برای جابه‌جایی مهمات و تجهیزات جهت انجام ماموریت‌های محوله جاری، متأسفانه، انفجار شدیدی رخ داد و در اثر این حادثه ناگوار تعداد 17 نفر از کارکنان رسمی سپاه شهید و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند.

در همین حال مجتبی خالدی، کارشناس مسئول مرکز هدایت عملیات بحران اورژانس کشور نیز از انتقال مجروحان حادثه به مراکز درمانی خبر داد.

گرچه پس از انفجار مرگبار در پادگان سپاه، نیروهای امدادی به سرعت راهی محل حادثه شدند اما محمود مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به خبرگزاری مهر گفت: تنها 6 امدادگر با سگ‌های زنده‌یاب مجوز ورود به پادگان را گرفتند و این در حالی است که در این پادگان هنوز احتمال انفجار مجدد وجود دارد و وضعیت پادگان بحرانی است.

براساس این گزارش، تحقیقات برای مشخص‌شدن علت اصلی این انفجار ادامه دارد.

کد خبر 151001
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز