همشهری آنلاین: فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با بیان این‌که «امروز جنگ سایبری در دستور کار سپاه تهران قرار دارد» گفت: دو مرکز جنگ سایبری را در تهران راه‌اندازی کرده‌ایم که امروز فعال هستند.

سردار حسین همدانی در یک نشست خبری از تهیه طرح تحول اجتماعی با مشارکت بسیج در وزارت کشور خبر داد و گفت: طرح تحول اجتماعی توسط متولیان امر در وزارت کشور تهیه شده است و در این طرح اغلب سازمان‌ها و بخش‌های کشور نقش دارند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وی همچنین با اشاره به برنامه‌های سپاه تهران بزرگ در هفته بسیج امسال، از برگزاری همایشی با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف خارجی با هدف پرداختن به اوضاع روز جهان در هفته بسیج سال جاری خبر داد.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با اشاره به این‌که «هفته بسیج امسال بین عید قربان و غدیر با عاشورا قرار گرفته است» افزود: فرهنگ بسیج، فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی، عمل به تکلیف، فداکاری برای مردم، امر به معروف و نهی از منکر، ایستادن در برابر دشمنان و نترسیدن از هیچ کس جز خدای متعال است. هفته بسیج امسال با یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی یعنی بیداری ملت در کشورهای مختلف مصادف شده است و ما متوجه شدیم که حتی ملت آمریکا هم از مستضعفان هستند که زیر قدرت سرمایه‌داری له شده‌اند و ما باید کمک کنیم چراکه این فرمان الهی است، بنابراین یک روز از هفته بسیج امسال به بیداری ملت‌ها اختصاص داده شده است.

همدانی اضافه کرد: امروز شاهد هستیم که وقتی ملت‌ها برای قیام و اعتراض علیه حکومت‌های خود حرکت می‌کنند دقیقا رفتار زنان و مردان ما را پیاده می‌کنند و این به برکت فداکاری مردم در انقلاب اسلامی است. امروز همه کسانی که در کشورهای مسلمان اعتراض و مجاهدت می‌کنند و کشته و مجروح می‌دهند عملا همان هسته‌های مقاومت بسیج صد میلیونی جهان اسلام هستند که امام خمینی (ره) از آن یاد کرده بودند.

وی با بیان این‌که «در هفته بسیج امسال همایشی با حضور نمایندگانی از کشورهای مسلمان و غیرمسلمان اعم از کشورهای منطقه‌ای، اروپایی و آمریکایی در تهران برگزار خواهد شد» اظهار کرد: این همایش در روز شنبه 5 آذر با هدف هم‌اندیشی و پرداختن به اوضاع روز جهان از سوی سپاه تهران بزرگ برگزار می‌شود. ما در 22 بهمن سال گذشته از این افراد دعوت کردیم و در 13 آبان امسال نیز تعدادی از آن‌ها در مقابل لانه جاسوسی حضور پیدا کردند و برخی از آن‌ها از مصر، عراق و ترکیه پیام‌های خود را قرائت کردند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در ادامه از برگزاری رزمایشی دفاعی امنیتی در دو نقطه تهران در هفته بسیج امسال خبر داد و گفت: با توجه به تهدیدات امروز قرار است یک مانور قدرت و رزمایش دفاعی امنیتی در دهکده مقاومت سپاه تهران از سوی گردان‌های امام علی (ع)، امام حسین (ع)، عاشورا و الزهرا برگزار شود. این رزمایش در روز شنبه 5 آذر در دو نقطه تهران برگزار خواهد شد و دو پیام به همراه دارد؛ پیام اول امیدواری و اطمینان برای مردم کشورمان است و پیام دوم به آمریکا و دشمنان است که بدانند فرزندان این ملت همان ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس هستند، بنابراین ما برای دفاع از ارزش‌ها آماده‌ایم و اگر دشمنان دست از توطئه‌ها و تهدیدات خود برندارند آماده برخورد محکم و خشن هستیم.

همدانی همچنین به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از وظایف سپاه و بسیج اشاره کرد و افزود: برداشت اغلب مردم این است که امر به معروف و نهی از منکر فقط در مورد حجاب یا موارد جزئی است در حالی که همه ماموریت‌های بسیج در این راستاست. در همین راستا طرح تحول اجتماعی توسط متولیان ما در وزارت کشور تهیه شده و مسوول آن آقای افشار است. در این طرح اکثر بخش‌های کشور از جمله قوای سه‌گانه، وزارت ارشاد، حوزه علمیه، مساجد و دیگر سازمان‌ها و بخش‌های مهم کشور نقش دارند و بسیج نیز ماموریت مهمی در آن دارد.

وی با بیان این‌که «طرح تحول اجتماعی یک طرح سلبی نیست، بلکه ایجابی است» اظهار کرد: این طرح، طرح نظام است که بسیج هم به عنوان عضوی از آن نقش و ماموریت دارد و تهران بزرگ نیز در این طرح اولویت خواهد داشت. طرح تحول اجتماعی یک طرح کامل و درازمدت است و اکثر دستگاه‌های مهم نظام در آن نقش دارند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ به ماموریت سپاه و بسیج در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی اشاره کرد و گفت: سپاه و بسیج در بخش اقتصادی نیز ماموریت دارند. فرمان مقام معظم رهبری، انضباط اقتصادی و صرفه‌جویی بوده است که هر دوی این‌ها از شاخصه‌های جهاد اقتصادی هستند و ما باید در این زمینه تلاش کنیم. امر به معروف در عرصه سیاسی نیز وجود دارد به طوری که هر کس در میدان سیاست بداخلاقی می‌کند بسیجیان باید امر به معروف و نهی از منکر کنند. هر کس فعالیت سیاسی دارد و از خط قرمزها عبور می‌کند، بسیجیان باید وارد شوند چراکه امام هم چنین فرمانی داده است. یکی از وظایف بسیجیان ما این است که افراد متعهد و ولایت‌مدار را به مردم بشناسانند.

همدانی در ادامه این نشست خبری به فعالیت‌های سپاه تهران در زمینه جنگ سایبری اشاره کرد و گفت: دو هزار وبلاگ‌نویس را در تهران بزرگ ساماندهی کرده‌ایم که عملا افسران جنگ سایبری ما و رزمندگان این دوره ما در مقابله با آفند فرهنگی دشمن محسوب می‌شوند. این وبلاگ‌نویسان در هفته بسیج کار خود را آغاز می‌کنند تا در زمینه‌های مختلف کار آگاه‌سازی و آموزش را انجام دهند و دشمن را خلع سلاح کنند.

وی اضافه کرد: امروز در تهران بزرگ هشت میلیون و 500 هزار نفر جامعه هدف ما هستند و ما هم همه این‌ها را بسیجی می‌دانیم. در جنگ سخت زمینه حضور همه افراد نبود ولی در جنگ نرم همه حضور دارند و حتی بسیجیان نوزاد ما هم مانور می‌کنند و همایش دارند چراکه این‌ها هم در جنگ نرم نقش ایفا می‌کنند. در جنگ سایبری از بسیجی 18 روزه تا اقشار مختلف بسیج نقش دارند. امروز پنج هزار و 140 رسانه و شبکه ماهواره‌ای از سراسر دنیا به ما حمله می‌کنند بنابراین حمله ما در فضای سایبری حتما باید گسترده و بمباران ما در فضای مجازی عظیم باشد.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در پایان به برگزاری انتخابات مجلس در اسفند امسال اشاره کرد و گفت: در اسفند امسال عملیات بزرگی در پیش داریم. میدان سیاست با میدان جنگ فرقی ندارد و یکی است، بنابراین بزرگترین وظیفه بسیجیان در تهران بزرگ و مهمترین وظیفه همه مردم در این میدان پیش‌رو، مشارکت مردمی است. موفقیت عملیات ما در اسفند امسال به مشارکت مردم بستگی دارد و این‌که چه کسانی انتخاب می‌شوند در حوزه بسیج نیست و وظیفه بسیج افزایش مشارکت مردم است. البته مردم ما آگاه و بصیر هستند به طوری که در سال 88 نیز نشان دادند که قدرت تحلیل دارند و می‌دانند چه کسانی را انتخاب کنند. آن‌ها می‌دانند چه کسی خادم است و چه کسی قصد خیانت دارد.

 

کد خبر 151639
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز