مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

گروه شهری: معاون ارتقای سلامت اداره کل سلامت شهرداری تهران با تشریح برنامه‌های این اداره کل در روز جهانی و هفته ایدز از استقرار پایگاه‌های اطلاع رسانی ایدز در ایستگاه‌های مترو خبر داد.

مهدی امیری با اشاره به برنامه‌های روز جهانی ایدز گفت: هر سال مصادف با 10 آذرماه اداره کل سلامت شهرداری تهران به‌عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد ویژه وزارت بهداشت، درمان و خدمات پزشکی طی رایزنی با این ستاد برنامه‌های هدفمندی را به‌صورت متمرکز و منطقه‌ای در شهر تهران برگزار می‌کند.وی ادامه داد:

امسال به‌دلیل تقارن ایام ماه محرم با این روز، ستاد مذکور 5 لغایت 11 آذرماه را با عنوان هفته اطلاع رسانی ایدز نامگذاری کرد و شعار رسیدن به صفر را به‌منظور تحقق 3هدف «به صفر رساندن موارد جدید ابتلا به اچ. آی. وی»، «به صفر رساندن انگ و تبعیض» و همچنین «به صفر رساندن مرگ ناشی از ایدز» را برای آن انتخاب کرد.

امیری عنوان کرد: دسترسی به آموزش، پیشگیری، مراقبت و درمان ایدز، حق هر انسان است و اداره کل سلامت شهرداری تهران با پیش‌بینی برنامه‌های ویژه‌ای برای افزایش آگاهی شهروندان درخصوص عوامل ابتلا به ایدز، شیوه‌های پیشگیری و روش‌های برخورد با این بیماری سعی دارد شهروندان را از این حق برخوردار سازد.

 

کد خبر 152716
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز