همشهری آنلاین: هزاران نفر از مردم روسیه در اعتراض به اعلام پیروزی حزب حاکم در انتخابات پارلمانی این کشور در خیابان‌های مرکزی مسکو و سن پترزبورگ تظاهرات کردند.

اعتراضات در روسیه
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر، حدود پنج هزار نفر از مردم مسکو زیر باران شدید با تجمع در مرکز شهر به جلوگیری از حضور لیبرال‌ها در انتخابات و اعلام پیروزی حزب حاکم اعتراض کردند.

به گفته خبرنگار فرانس پرس در این تظاهرات بیش از 300 تن توسط نیروهای پلیس بازداشت شدند.

به گفته پلیس مسکو و خبرگزاری اینتر فاکس در تظاهرات مسکو حدود دو هزار نفر شرکت داشتند.

الکسی ناوالنی وبلاگ نویس مشهور که در تظاهرات مسکو بازداشت شد پلاکاردی در دست داشت که روی آن نوشته شده بود: آنها حزب کلاهبردارن و دزدان هستند.

ولادیمیر ژیرکف عضو جنبش مخالف پارماس گفت: امروز برای روسیه روزی تاریخی است. پوتین و حزبش دزد هستند و این کلاهبرداران به شیوه‌ای خجالت آور به پیروزی دست یافتند.

به گفته پلیس روسیه در تظاهرات دیگری که در شهر سن پترزبورگ برگزار شد حدود یکصد نفر بازداشت شدند.

حزب روسیه متحد به رهبری ولادیمیر پوتین در انتخابات پارلمانی این کشور 238 کرسی از 450 کرسی مجلس دوما را بدست آورد در حالی که این حزب در انتخابات سال 2007 سیصد و پانزده کرسی بدست آورده بود.

انتخابات روسیه تحت الشعاع ادعای ناظران انتخابات در مورد فشار دولت و گزارش ناظران اروپایی مبنی بر موارد مختلف تخلف انتخاباتی قرار گرفته است.

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از مسکو نوشته است: هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در مورد نتایج انتخابات روسیه ابراز نگرانی جدی کرد و این در حالی است که دیمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه این انتخابات را عادلانه و دموکراتیک توصیف کرده است.
کد خبر 153059
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز