همشهری‌آنلاین: بانک مرکزی قیمت پیش فروش سکه در هفته آینده را مانند هفته جاری 599 هزار تومان با زمان تحویل 8 ماهه اعلام کرد. همچنین رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان مرکزی تاکید کرد که سکه در حال حاضر تنها 20 هزار تومان بالاتر فروخته می‌شود.

بانک مرکزی قیمت و شرایط پیش فروش سکه طی هفته آینده را مانند هفته جاری برای عرضه در شعب بانک ملی تعیین کرد.

در هفته آینده قیمت پیش فروش هر قطعه سکه طرح جدید 5 میلیون و 989 هزار ریال با زمان تحویل 8 ماهه در بانک ملی خواهد بود. پیش از این پیش فروش سکه با زمان تحویل 4 ماهه و 6 ماهه توسط بانک مرکزی متوقف شده بود.

عباس کمره ای مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی در مورد دلیل توقف فروش سکه با زمان تحویل 4 ماهه و 6 ماهه گفت: بانک مرکزی پیش از این اعلام کرده بود که وضعیت پیش فروش سکه‌ها با توجه به امکانات و تعهدات بانک مرکزی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: براین اساس، بانک مرکزی زمان تحویل و سررسید قراردادها را در نظر می‌گیرد تا بتواند به تعهدات خود در موعد مقرر عمل نماید.عضو اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه اکنون قیمت واقعی سکه 20 هزار تومان از بهای بازار کمتر است اظهار امیدوار کرد که در اوایل سال جدید قیمت سکه و طلا پایین بیاید.

غلامرضا پورتوکل رییس اتحایده طلا و جواهر استان مرکزی نیز در این مورد به ایسنا گفت: درباره مسائل مطرح شده مبنی بر وجود حباب در قیمت سکه اظهار کرد: در حال حاضر ارزش طلای یک سکه تمام بهار آزادی 780 هزار تومان است که با اضافه کردن مالیات بر ارزش افزوده و حق ضرب، قیمت واقعی سکه چیزی حدود 800 هزار تومان می‌شود.

وی افزود: سکه در حال حاضر حباب زیادی ندارد و می‌توان گفت 20 هزار تومان بالاتر از قیمت واقعی به فروش می‌رسد که غیرمنطقی و بالا نیست.

پورتوکل در خصوص احتمال کاهش قیمت سکه در ابتدای سال 91 با ورود سکه‌های پیش فروش شده بانکی به بازار گفت: قیمت سکه به دو عامل اصلی قیمت جهانی طلا و قیمت دلار بستگی دارد و اگر پس از ورود سکه‌های پیش فروش شده بانکی به بازار، قیمت جهانی طلا و دلار کاهش پیدا نکند به نظر نمی‌رسد کاهش قیمتی را در سکه شاهد باشیم.

وی گفت: در این صورت فضا برای سودجویان فراهم می‌شود و اگر قیمت سکه پائین تر از ارزش طلای آن باشد، فرصتی برای قاچاق طلا فراهم خواهد شد.

رییس اتحایده طلا و جواهر استان مرکزی اظهار کرد: ما امیدواریم در اوایل سال جدید قیمت سکه و طلا پایین بیاید تا قدرت خرید مردم بیشتر شود. 

کد خبر 161479
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز