همشهری آنلاین: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور با بیان اینکه آموزش‌های رسمی قرآن در ایام نوروز ممکن است موجب دلزدگی کودکان و نوجوانان شود، اظهار کرد: آموزش قرآن در ایام نوروز باید در قالب برنامه‌های تبلیغی ـ ترویجی انجام شود.

قرآن

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی مناسبت برای تعطیلات نوروزی کودکان و نوجوانان اظهار کرد: در این ایام به این دلیل که کودکان و نوجوانان خود را برای استراحت و فراغت از تحصیل آماده کرده‌اند، مناسب نیست که به آموزش‌های رسمی در منازل پرداخته شود.

وی با اشاره به اهمیت مأنوس شدن کودکان و نوجوانان با قرآن و آموزه‌های قرآنی عنوان کرد: هرچند که تعطیلات نوروز می‌تواند فرصت مناسبی برای ایجاد انس و الفت بیشتر بچه‌ها با قرآن کریم باشد، اما خانواده‌ها باید به این امر توجه داشته باشند که در این ایام نباید کار آموزشی در حوزه حفظ قرآن یا روخوانی و روان‌خوانی انجام شود، زیرا ممکن است موجب دلزدگی کودکان و نوجوانان شود.

این کارشناس قرآنی با بیان اینکه خانواده‌ها در این ایام باید تلاش کنند که به انجام کارهای تبلیغی ـ ترویجی در جهت مأنوس شدن با قرآن بپردازند، گفت: پدران و مادران می‌توانند در ایام نوروز با در نشست‌های فامیلی و دید و بازدید‌هایی که دارند به معرفی کودکان و نوجوانان موفق و نخبه قرآنی بپردازند و با تبلیغ و ترویج فرزندان خود را به انجام فعالیت‌های قرآنی تشویق کنند.

وی یادآور شد: خانواده‌ها در ایام نوروز باید شرایطی را فراهم کنند که علاوه بر انجام تفریحات مورد علاقه فرزندان خود و دیدار با دوست و آشنا به انتقال الگوهای قرآنی بپردازند و این کار را نه در قالب آموزش بلکه در قالب فعالیت‌های تبلیغی دنبال کنند به این دلیل که انجام چنین فعالیت‌هایی در ایجاد انس و الفت و تشویق شدن کودکان و نوجوانان به فعالیت‌های قرآنی بسیار موثرتر خواهد بود.

انجم‌شعاع در این بخش از سخنان خود با تأکید بر اهمیت انجام فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی در سطح شهر و از طریق برنامه‌های مختلف تلویزیونی، عنوان کرد: ایام نوروز فرصت مناسبی برای صدا و سیما ایجاد می‌شود که با تولید و پخش برنامه‌های متعدد به معرفی الگوهای برتر قرآنی بپردازد و کودکان و نوجوانان را با نخبگان قرآنی که هم‌سن و سال هستند نیز آشنا کند.

وی در پایان تأکید کرد: انجام هرگونه کار آموزشی در زمینه قرآن که در تفریحات و سرگرمی‌های کودکان و نوجوانان خلل وارد کند نتیجه بالعکس برجای می‌گذارد و حتی ممکن است موجب دلزدگی کودکان و نوجوانان از قرآن شود. 

کد خبر 163817
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز