پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها اعلام کرد که دولت از واریز مابه‌التفاوت یارانه نقدی با رقم 28 هزار تومان به حساب اقشار مرفه خودداری کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهروز مرادی شب گذشته با بیان این‌که دولت یارانه 45 هزار و 500 تومانی را برای همه درخواست‌کنندگان یارانه واریز کرده است، گفت: برای اقشار مرفه پیامک‌هایی ارسال شده بود واز آن‌ها خواسته شده بود که به صورت اختیاری از دریافت یارانه انصراف بدهند.

او افزود: به تشخیص دولت و با توجه به وضعیت درآمدی افراد برای اقشار مرفه 28 هزار تومان مابه التفاوت یارانه مرحله اول و مرحله دوم واریز نشده است.

مرادی با تاکید بر این‌که در این کار مطابق قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها عمل شده است، گفت: براساس برداشت دولت اقشاری که درآمد بالاتری دارند نیازی به یارانه ندارند.

مدیر عامل سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها درباره‌ زمان آغاز مرحله دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها نیز گفت: هنوز زمانی مشخص نشده و یارانه 28 هزار تومانی نیز تا آن زمان قابل برداشت نیست.

وی همچنین درباره ابهاماتی که برخی درباره نحوه تعیین منابع هدفمندی‌ یارانه‌ها مطرح می کند گفت: دولت در این زمینه کاملا مطابق قانون عمل کرده و گزارش سه ماهه اول و شش ماهه مربوط به سال گذشته نیز به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

مرادی با اشاره به این که دولت تصمیم دارد هدفمندی‌ یارانه‌ها در سه مرحله اجرایی کند گفت: در مرحله اول حدود 75 میلیون نفر برای دریافت یارانه متقاضی شدند اما با توجه به درخواست‌هایی که به افراد مرفه ارسال شد پیش بینی می‌شود این تعداد در مرحله بعد کاهش یابد.

کد خبر 165003

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز