شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دیدار نهایی لیگ اروپا در فصل جاری در پایتخت مجارستان فینالی اسپانیایی خواهد بود. این در حالی است که دو نماینده‌ قدرتمند اسپانیا در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا در کمال ناباوری از راه‌یابی به فینال بازماندند.

euro league

اتلتیکو مادرید و اتلتیک بیلبائو، دو نمایند‌ه‌ اسپانیا در لیگ اروپا، شامگاه پنجشنبه (۲۶ آوریل/ ۷ اردیبهشت) دیدار برگشت از مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشتند و فینالیست شدند.

اتلتیکو مادرید با یک گل، هموطن خود والنسیا را از پیش رو برداشت. دیدار رفت این دو تیم در مادرید با حساب ۴ بر ۲ به سود اتلتیکو به پایان رسیده بود. تک‌گل شاگردان دیگو سیمئونه آرژانتینی در بازی برگشت را آدریان لوپز آلوارز، مهاجم جوان اتلتیکو در دقیقه ۶۰ به ثمر رساند.

سیمئونه، سرمربی این تیم، ستاره‌ دهه‌ 90 تیم ملی آرژانتین است که خود ۵ سال سابقه بازی در اتلتیکو مادرید را در کارنامه دارد.

در این دیدار تیاگو، هافبک ملی‌پوش پرتغال و کاپیتان اتلتیکو، به دلیل درگیری فیزیکی با بازیکن والنسیا در دقیقه ۷۹ از زمین مسابقه اخراج شد. این درگیری پر حاشیه نیمکت‌نشینان دو تیم را هم به زمین کشید و دقایقی جریان بازی را متوقف کرد.

بلیت دوم؛ زمان صدور دقیقه ۸۸

در دومین دیدار از مرحله‌ نیمه‌نهایی لیگ اروپا در فصل جاری هم اسپوتینگ لیسبون، تنها نماینده‌ غیر اسپانیایی این بازی‌ها در میان چهار تیم برتر، از راه‌یابی به فینال بازماند.

شامگاه پنجشنبه اتلتیک بیلبائو در مسابقه‌ای تماشایی مهمان خود لیسبون را ۳ بر 1 شکست داد. بازی رفت در پرتغال را لیسبون ۲ بر 1 به سود خود تمام کرده بود. گل سوم بیلبائو که مجوز این تیم برای حضور در فینال بازی‌ها بود را لیورنته دو دقیقه مانده به پایان وقت‌های قانونی به ثمر رساند.

این نخستین بار از سال ۱۹۷۷ است که اتلتیک بیلبائو به فینال لیگ اروپا راه می‌یابد. حریف هموطن این تیم در دیدار پایانی، اتلتیکو مادرید در مقابل، آخرین بار در فصل ۲۰۱۰ - ۲۰۰۹ در دیدار پایانی لیگ اروپا حاضر بوده است.

به گزارش دویچه‌وله، این دو تیم اسپانیایی نهم ماه مه (۲۰ اردیبهشت) در ورزشگاه ملی شهر بخارست، پایتخت مجارستان، برای برگزاری فینال به میدان می‌روند.

لیگ اروپا در حالی اسپانیایی برگزار خواهد شد که بارسلونا، بهترین تیم فوتبال جهان و مدافع عنوان چمپیونزلیگ، و رئال مادرید، پیشتاز لیگ برتر اسپانیا و رکورددار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، در نیمه‌نهایی رقابت‌های این فصل از قطار مسابقات پیاده شدند.

فینال لیگ قهرمانان اروپا هم نوزدهم ماه مه (30 اردیبهشت) بین بایرن مونیخ آلمان و چلسی لندن در خانه‌ مونیخ برگزار می‌شود.

این نخستین بار در تاریخ چمپیونزلیگ (از زمان تغییر نام بازی‌ها در فصل ۱۹۹۳ - ۱۹۹۲) است که یک فینال خانگی برگزار می‌شود.

 

کد خبر 168045
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز