همشهری آنلاین: اعتراف مخالفان به عملکرد مثبت شهری، روحیه دوران دفاع مقدس در مدیریت بحران مترو، از سرگیری عملیات اجرایی بزرگراه شهید باکری، شهرداری تهران در سیلاب اخیر نقشی نداشت، خرید 10 بنای تاریخی توسط شهرداری تهران از مهمترین اخبار حوزه مدیریت شهری در اولین روز از هفته بود.

به گزارش همشهری آنلاین، امروز شنبه، روزی بود که شهرداری تهران به وعده خود وفا کرد و بخش غربی خط 4 مترو را که دو هفته پیش در جریان سیلاب دچار آبگرفتگی شده بود، را افتتاح کرد. خبری که حتی معاون استاندار تهران را که مدعی بود بازگشایی این خط حداقل دو سال زمان می برد، مجبور به سکوت کرده است.

در واقع مهمترین خبر امروز شهری، اختصاص دارد به بخش غربی خط 4 مترو که با حضور قالیباف، شهردار تهران و خبرنگاران افتتاح شد.

مهمترین اخبار شهری را در جدول زیر بخوانید:

اظهار کننده

تیتر

اظهارات

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران

ایستگاه ارم سبز تا پایان اردیبهشت به بهره برداری می رسد

-طبق برنامه ریزی های صورت گرفته به شهروندان قول داده بودیم که تا پایان اردیبشهت خط 4 مترو از کلاهدوز تا شهرک اکباتان تکمیل و به خط 5 متصل شود تا مسافرانی که از کرج به تهران می آیند علاوه بر ایستگاه صادقیه بتوانند برای ادامه مسیر خود از این ایستگاه نیز استفاده کنند.

-علل وقوع حادثه را باید از دامنه البرز رسیدگی کرد که با یک بارندگی سیل به راه می افتد. براساس قوانین و مقررات مجموعه مسیر سیلاب ها ، مسیر رودخانه ها و مدیریت آن بر عهده چه کسی است ، موضوعاتی است که قانون آن را با شفافیت روشن کرده و اینکه چه کسی باید حریم آنها را رعایت کند کاملا مشخص است اما در مجموع پی بردن به علل وقوع این حادثه نیاز به کار کارشناسی دارد و موضوعی مدیریتی و تجربی است نه سیاسی.

-این حادثه می توانست خطر بزرگی باشد و خسارت جانی و مالی زیادی را تحمیل کند اما خوشبختانه خسارات جانی حادثه صفر بود و ما حتی یک مجروح نداشتیم و خسارات مالی در حداقل قرار داشت چراکه اگر آب در هر جای دیگر شهر رها می شد خسارات مالی و جانی با اکنون قابل مقایسه نبود.

بهروز کاشف،مدیر بافت‌های تاریخی شهرداری تهران

شهرداری 10 بنای تاریخی می‌خرد؛ خانه آیت‌الله بهبهانی در اولویت خرید

-مرمت بدنه بنا و کف پوش خیابان 15 خرداد، مرمت خیابان ناصر خسرو، کوچه مروی و عودلاجان در برنامه های مااست.

-خرید خانه آیت الله بهبهانی در منطقه 12 تهران یکی برنامه های ماست که البته خرید این خانه‌ها نیاز به تامین بودجه کافی دارد.

سید جعفر تشکری هاشمی،معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران

مدیریت حادثه سیل با روحیه بسیجی و دفاع مقدس پیگیری شد؛ افتخار به روحیه نظامی گری

-مشکلات به وجود آمده در کوتاه ترین زمان ممکن حل و رو سیاهی برای کسانی که سیاه ‌نمایی کردند، ماند.

-اگر این حجم آب به جای شبکه مترو ، وارد خانه‌های مردم می‌شد خسارات جبران ناپذیری به شهر وارد می‌شد.

-در این حادثه کسانی بودند که بی‌انصافی کردند، دروغ گفتند، جامعه را ملتهب کردند، پا را روی حق گذاشتند و ما را متهم به روحیه نظامی‌گری کردند ، کسانی که خاک جبهه را نخوردند و معنی ایثار را حس نکردند گفتند ما روحیه نظامی گری داریم. اگر تلاش شبانه روزی، روحیه جهادی و ایثارگری و مدیریت چنین بحرانی روحیه نظامی گری است ما به این نظامی‌گری افتخار می‌کنیم.

سید مازیار حسینی،معاون فنی عمرانی شهردار تهران

عملیات اجرایی بزرگراه شهید باکری از سر گرفته شد

-عملیات اجرایی در پروژه بزرگراه شهید باکری که چندی پیش به دلیل پاره‌ای مشکلات حقوقی متوقف شده بود، مجددا آغاز شده است.

محمدهادی حیدرزاده،مشاور محیط زیست شهرداری تهران

سیلاب طبیعی است؛ خسارت‌ها باید کاهش یابد

-در مواجهه با پدیده سیلاب، برنامه ریزی‌ها به شکلی باشد که میزان خسارت‌ها کاهش یابد، ولی این که بگوییم می‌توان جلوی سیلاب را گرفت اشتباه است.

-مسئولیت بالادست رودخانه‌ها با سازمان جنگل‌ها است و منظورمان از حوزه بالادست شمیرانات نیست بلکه حوزه آبریز است.

حجت الاسلام صدیقی، امام جمعه موقت تهران

زحمات مجاهدانه شهرداری در سیلاب اخیر از کارهای برجسته بود

-زحمات مجاهدانه شهرداری تهران در بازکردن مجاری سیل زده ، مرمت خسارت های وارده به مترو تهران و نجات جان شهروندان از کارهای برجسته ای بوده که در پرونده شهرداری تهران ثبت شده است و یک مدال افتخار برای این مجموعه است.

کد خبر 168130
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز