همشهری آنلاین: بازنگری ضوابط و مقررات مناسب سازی فضاهای شهری، طرح ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده تحقق نمی‌یابد، ایجاد فروشگاه‌های زنجیره ای کتاب در مترو و انتقاد تند اعضای شورای شهر از اقدام دولت در نادیده گرفتن طرح تفصیلی از مهمترین اخبار حوزه مدیریت شهری طی امروز بود.

به گزارش همشهری آنلاین، جلسه شورای اسلامی شهر تهران در حالی برگزار شد که بیشترین نطق امروز اعضای شورای شهر به " نادیده گرفتن طرح تفصیلی از سوی وزارت راه و شهرسازی" اختصاص داشت. موضوعی که حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر، خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر، رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران و نجفی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره آن سخن گفتند.

اگر می‌خواهید در جریان مهمترین اخبار مدیریت شهری قرار بگیرد جدول زیر را بخوانید:

اظهارکننده

تیتر

اظهارات

جواد کریمیان اقبال،مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران

بازنگری ضوابط و مقررات مناسب سازی فضاهای شهری

  • هم اکنون ضوابط و مقررات مناسب سازی در معابر و فضاهای شهری در کمیته های مربوط ستاد مناسب سازی بازنگری شده است.
  • این طرح به صورت پایلوت در برخی مناطق شهری اجرا و بر عملکرد آنان نیز نظارت شده است و هم اکنون مناطق مختلف در حال مناسب سازی ساختمان های مربوط به شهرداری و آن دسته از نهادهای عمومی است که مناسب سازی فضای آنها بر عهده شهرداری است .

سید مناف هاشمی،معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران

اختصاص سهم شهرداری از جرائم راهنمایی و رانندگی حق مردم تهران است

  • متناسب با جرائمی که صورت گرفته باید بالغ بر 50 تا 55 میلیارد تومان به شهرداری تهران اختصاص یابد ، اما تا کنون از این میزان تنها 7 میلیارد و 700 میلیون تومان به شهرداری تهران داده شده است و جالب اینجاست که گفته اند این مبلغ را برای پارکینگ طبقاتی و آن هم فقط در اراضی عباس آباد هزینه کنید که این الزام نیز جای سوال دارد.
  • در هر دو صورت سهم شهرداری تهران از جرائم راهنمایی و رانندگی بیش از این میزان 7 میلیارد و 700 میلیون تومانی است که به ما داده اند و قطعا این حق مردم تهران نیست

علی محمد قلی ها، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه

ایجاد فروشگاههای زنجیره ای کتاب در مترو

  • با توجه به تردد بسیار بالای شهروندان در ایستگاه های مترو برنامه ریزی های لازم برای ایجاد فروشگاه های زنجیره ای کتاب در تمامی ایستگاهها انجام شده است.
  • برای سهولت در حمل و نقل مسافران به سمت نمایشگاه کتاب تعداد قطارها در مسیر خط مصلی و شهیدبهشتی نیز افزایش یافته است.

محمدعلی نجفی،عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران

منطق تغییر طرح تفصیلی جدید توسط شورای عالی شهرسازی مشخص نیست

  • در این مصوبه آمده است که کلیه اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی در پهنه بندی‌های طرح تفصیلی جدید شهر تهران جهت تعیین سیاست‌های این وزارتخانه به کاربری مسکونی (R) و مختلط (M) تعلق می‌یابد.
  • مسائل حقوقی در کشور ما به حدی دچار اگر و مگر شده که به عنوان مثال تایید مصوبات مجلس شورای اسلامی توسط دولت به محل چالش تبدیل شده است و باید درباره جزئیات این اقدام شورای عالی شهرسازی نیز بررسی شود.
کد خبر 169683
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز