همشهری آنلاین: کنسرت خلیج همیشگی فارس با استقبال علاقمندان و اجرای به یادماندنی نیما مسیجا و سالار عقیلی برگزار شد تا بار دیگر زیاده‌خواهان منطقه عبارت "خلیج فارس" را به عنوان نام همیشگی آب‌های نیلگون جنوب ایران به یاد بسپارند. البته این کنسرت با حواشی قابل توجهی نیز همراه بود.

مهر نوشت: شب گذشته و در دومین شب اجرای کنسرت بزرگ خلیج فارس دو خواننده سنتی؛ سالار عقیلی و محمد خزاعی و دو خواننده پاپ؛ نیما مسیحا و مانی رهنما در سالن همایش‌های برج میلاد باردیگر روی صحنه رفتند تا برای خلیج فارس بخوانند.

در ابتدای این برنامه و پیش از آنکه امین سالمی؛ رهبر ارکستر موسیقی آکادمیک تهران به روی صحنه بیاد و ارکستر را رهبری کند، فریبرز صفردوست مجری برنامه و کنسرت‌گذار در مورد کنسرت گفت: این کنسرت را برای این برگزار کردیم که به کشورهای کوچک حوزه حاشیه خلیج فارس بفهمانیم که خلیج فارس همیشه فارس خواهد ماند.

حمید خزاعی اولین خواننده‌ای بود که پس از این صحبت‌ها روی صحنه آمد و ضمن ارائه توضیحاتی در مورد خصوصی بودن ارکستر آکادمیک تهران 3 قطعه اجرا کرد و گفت: این اجرا کمتر از یک ماه با فشار بسیار زیاد و تمرینات شبانه روزی توسط ارکستر آکادمیک برای خلیج فارس و کشورمان شکل گرفت.

پس از آن هم مانی رهنما سه قطعه "پرنده"، "مرسدس" و "خونه" را اجرا کرد که از کارهای معروف وی و زنده‌یاد بابک بیات بود و در این اجرا از وی یاد کرد. در ادامه و در بخش اول این اجرا نیز سالار عقیلی به روی صحنه آمد و اجرای قسمت اول به پایان رسید.

بخش دوم کنسرت با اجرای قوی آهنگ خلیج فارس نیما مسیحا آغاز و با اجرای دو قطعه "دست‌های الوده" و "توهم" از این هنرمند ادامه یافت. این هنرمند در جملاتی کوتاه گفت:‌ اسم خلیج پارس همیشگی است و این اسم همیشه بوده هست و خواهد بود و این به این دلیل است که در روزگاران قدیم این خلیج در مرکز نقشه ایران قرار داشته است.

بعد از مسیحا بار دیگر خراعی به روی صحنه آمد و سه قطعه را اجرا کرد. سالار عقیلی با آمدن خود و خواندن قطعه "وطنم" شور را که از سالن رخت بربسته بود به سالن برگرداند و در آخر هم هر چهار هنرمند قطعه "ای ایران" را برای ایران خواندند.

کنسرت خلیج فارس که 13 و 14 اردیبهشت ماه در برج میلاد به روی صحنه رفت با همکاری برج میلاد تهران و موسسه شکوه موسیقی ایرانیان برگزار شد.

حواشی این برنامه:

ــ برخی شرکت کنندگان جلسه اعتقاد داشتند در برنامه شب گذشته اجرا محمد خزاعی و مانی رهنما اجرا زنده نبود و این دو خواننده برنامه خود را به صورت playback اجرا کردند. با این حال مسئولین اجرای این برنامه اعلام کردند که برنامه به صورت زنده اجرا شده است.

ــ با وجود اینکه اجرای مسیحا و عقیلی بسیار خوب بود در هنگام اجرای رهنما و برخی قطعات خزاعی تماشاگران از سالن به بیرون می‌رفتند.

ــ در حین اجرای آهنگ وطنم و ای ایران تمام سالن به صورت ایستاده به آهنگ گوش می‌کردند.

ــ برخلاف عرف رایج کنسرت‌ها این برنامه بروشور نداشت.

ــ پیمان سلطانی؛ رهبر ارکستر ملل، غلامحسین امیرخانی و جواد بختیاری دو هنرمند مطرح خوشنویس و مجتبی جباری؛ بازیکن استقلال از چهره‌های حاضر در اجرای شب گذشته بودند.

ــ امین سالمی رهبر کنسرت در میان اجرای یکی از آهنگ‌ها از وضعیت موسیقی کشور انتقاد کرد و گفت: امیدوارم که روزی برسد که ساز به دوشان هنرفروش بروند و هنرمندان واقعی بیایند.

- کنسرت با یک ساعت تاخیر آغاز شد و تا پاسی از شب ادامه داشت.

- برخلاف آنچه در نشست خبری این کنسرت مبنی‌بر اختصاص این کنسرت به قطعه‌های مرتبط با خلیج فارس وعده شده بود، در اجرای شب گذشته شاهد اجرای قطعه‌هایی مانند "مرسدس" و "پرنده" و "دست‌های آلوده" بودیم.

کد خبر 168960
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز