همشهری‌آنلاین: یک بحران سیاسی و اخلاقی در انگلیس باعث شد تا هفته‌نامه "نیوز آو د ورلد"، (اخبار جهان) دیگر منتشر نشود.

چهره به چهره با یک غول رسانه‌ای

به گزارش رادیو دولتی انگلیس؛ راپرت مرداک (Rupert Murdoch) رئیس گروه رسانه‌ای نیوز اینترنشنال، اعلام کرد شماره روز یکشنبه ۱۰ ژوئیه (۱۹ تیر) هفته نامه نیوز آو د ورلد، (اخبار جهان) آخرین شماره این هفته نامه خواهد بود.

ماجرای نشریه نیوز آو دی ورلد تا هفته جاری شامل شنود تلفن‌ها و پیام‌های افراد مشهور بود و به همین دلیل افکار عمومی این کشور چندان از این موضوع ناراحت نبود و بسیاری معتقد بودند که افشاگری درباره افراد مشهور نظیر سیاستمداران هرچند اطلاعات مربوطه به صورت غیرقانونی به دست آمده، به نوعی در راستای منافع عمومی و اطلاع رسانی قابل توجیه است. 

راپرت مورداک و شرکت‌های بزرگ رسانه‌ای‌اش نظیر 'نیوز کورپوریشن' و 'نیوز اینترنشنال' که روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی وی را اداره می‌کنند نیز چندان نگران این افشاگری‌ها نبودند و تلاش کردند با پرداخت غرامت به افراد مشهور که هدف جاسوسی 'نیوز آو دی ورلد' قرار گرفته بودند، موضوع را خارج از دادگاه حل و فصل کنند که موفقیت‌هایی هم در این راه داشتند و با پرداخت میلیون‌ها پوند بخشی از شاکیان را راضی کردند.

اما افشاگری‌های صورت گرفته در هفته جاری که ابتدا با گزارش‌های تحقیقی روزنامه گاردین آغاز شد، به ناگاه ورق را به ضرر راپرت مورداک و شرکت‌های تحت امرش برگرداند.

more

  پیشینه ماجرا: نقض حریم خصوصی و اخلاق روزنامه‌نگاری در انگلیس

more

  عکس / چهره به چهره با یک غول رسانه‌ای

نیوز آو د ورلد، پرفروش ترین نشریه روز یکشنبه در بریتانیا بود.

کد خبر 139746

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز