شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

با ورود یک سامانه بارشی، دمای هوا در بیش از 20استان کشور، تا پنج درجه کاهش می‌یابد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اعلام این خبر گفت: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و خراسان‌شمالی به‌طور متناوب رگبارهای موقتی باران، رعدوبرق و وزش باد و در مناطق مرتفع و مستعد این استان‌ها با احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

weather

وی افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در شهرهای شمالی آذربایجان‌ها، سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات شرقی البرز و ارتفاعات شمال شرق کشور در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابر، رگبار و رعد و برق موقتی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، امروز و فردا برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال‌شرق ابرناکی، رگبار باران‌گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد، کاهش نسبی دما و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود، طی این مدت بیشترین میزان بارش در دامنه‌های البرز رخ خواهد داد و برای استان‌های واقع در این مناطق در مدت یادشده آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود. امیدوار شهری اظهار داشت: دریای خزر نیز طی این مدت مواج خواهد بود و در همین مدت شرق دریای عمان نیز مواج است.

عبدالرضا امیدوار شهری تصریح کرد: در سه روز آینده برای مناطق شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد و گردوخاک و برای ارتفاعات جنوب شرق در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار و رعد و برق موقتی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. امیدوار شهری خاطرنشان کرد: امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان و فردا در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شرق زنجان، شمال قزوین، شمال البرز، شمال تهران و شمال سمنان بارش از شدت بیشتری برخوردار است. از این‌رو آبگرفتگی معابر عمومی در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، بیشترین دمای هوای تهران برای امروز 36درجه و کمترین دمای هوا نیز 20درجه اعلام شده است. فردا نیز هوای تهران با سه درجه کاهش به بیشینه دمای 33درجه خواهد رسید. همچنین کاهش دمای پنج تا هشت درجه‌ای دما برای سایر استان‌های کشور نیز پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 177413
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز