گروه شهرستان‌ها - محمد خادمی: با اینکه تنها یکی دو هفته از تابستان سپری شده اما گرمای شدید هوا به کسی اجازه نمی‌دهد که در ساعات روز برای کارهای یومیه از خانه خارج شود؛ چه رسد به تفریح و تفرج.

شهر بازی - قصر شیرین

 در ساعات شب هم که هوا رو به خنکی می‌رود جایی در شهر وجود ندارد که بتوان زمانی را به تفریح گذراند جز تنها بوستان شهر. این درحالی است که در قصرشیرین یک مجموعه شهربازی وجود دارد که درهای آن به روی شهروندان بسته است.‌این روزها که 24سال از پذیرش قطعنامه598 و اجرای آتش‌بس درنظرگرفته‌شده در این قطعنامه گذشته (هرچند‌ مواد آن ازجمله دریافت غرامت از کشور متجاوز هنوز اجرا نشده است) اما مردم زجرکشیده این شهر با انواع و اقسام محرومیت‌ها دست به گریبانند. جوانان قصرشیرینی نه‌تنها مانند بسیاری از هم‌سن‌های خود در سراسر کشور، سختی بیکاری و عدم‌اشتغال را به دوش دارند، حتی محلی برای سپری‌کردن ایام فراغت خود نیز ندارند.

کسی به فکر نیست

میلاد احمدی، یکی از جوانان شهر قصرشیرین می‌گوید: از سینما، زمین فوتبال مناسب، سالن ورزشی با تجهیزات روز، شهربازی و... در این شهر خبری نیست و کسی هم به فکر اوقات فراغت جوانان و نوجوانان این منطقه نیست.وی می‌افزاید: تعدادی از جوانان مجبور می‌شوند در روزهای آخر هفته، برای سپری‌کردن اوقات فراغت ‌ به کوه و دشت بروند تا در آنجا تفریح کنند و تعدادی دیگر نیز برای شناکردن به رودخانه اروندرود می‌روند که این نوع تفریحات، خطراتی را برای آنها به‌دنبال می‌آورد. احمدی تصریح می‌کند: وسایل شهربازی قصرشیرین که تنها محل تفریحی شهر است، از کار افتاده و از ظاهرش پیداست که فرسوده شده است.

مصطفی جلیلوند، یکی دیگر از جوانان این منطقه می‌گوید: درست است که جمعیت این شهرستان نزدیک به 25هزار نفر است و از لحاظ اقتصادی به‌صرفه نیست که اماکن تفریحی مدرن و مجهز از قبیل مجموعه ورزشی، استخر، سینما و... در این شهرستان ساخته شود، اما دستگاه‌های مربوط از اداره ارشاد گرفته تا شهرداری باید برنامه و محیطی را برای اوقات فراغت جوانان این منطقه تدارک ببینند.

یکی دیگر از جوانان قصرشیرینی که خود را فرنگیس رئیسی معرفی می‌کند، در این خصوص می‌گوید: رودخانه‌ای به شکل مصنوعی از ارتفاع بالا در شهربازی قصرشیرین وجود داشته که آنطور که شنیده‌ایم به‌دلیل گرما از کار افتاده است.وی یکی از مشکلات این منطقه را نبود امکانات تفریحی و ورزشی مناسب برای دختران می‌داندو می‌افزاید: به‌تازگی که کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور به مناطق جنگی این شهر می‌آیند، فرصت خوبی فراهم آمده تا به این بهانه اماکن مناسبی احداث شود.

فعالیت شهربازی در ایام نوروز

نایب‌رئیس شورای شهر قصرشیرین با تأیید اینکه محیط مناسبی برای تفریح و ورزش شهروندان قصرشیرینی وجود ندارد، به خبرنگار ما می‌گوید: جوانان و نوجوانان این شهرستان به‌دلیل اینکه مرکز مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت خود ندارند در این روز‌های گرم تابستان که دمای هوا گاه به مرز 50درجه می‌رسد، اوقات فراغت خود را در خانه سپری می‌کنند. علی سهرابی می‌افزاید: تنها استخر قصرشیرین خارج از شهر قرار دارد و مراجعه‌کنندگان آن برای رفت‌وآمد به این استخر دست‌کم باید حدود شش‌هزار تومان هزینه تاکسی بدهند؛ این در حالی است که بیشتر شهروندان قصرشیرینی کشاورز و کارگر هستند و توان پرداخت چنین هزینه‌هایی را ندارند.

وی خاطرنشان می‌کند: تنها شهربازی این شهرستان نیز در ایام تعطیلات نوروز فعالیت می‌کند که این نوع خدمات‌دهی باعث نارضایتی شهروندان این منطقه شده است. اما در این‌باره شهردار قصرشیرین می‌گوید: پارک جدید در داخل شهر احداث شده و تجهیزات آن نیز مناسب است و در مجموع سرانه فضای سبز این شهرستان در حد استاندارد فراهم شده است. ابراهیم نظری در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره اینکه چرا شهر‌بازی فقط در ایام تعطیلات نوروز فعالیت می‌کند، می‌گوید: این شهربازی به بخش خصوصی اجاره داده شده و چون به‌خاطر دمای بالای هوا شهروندان کمتر به شهربازی مراجعه می‌کنند، برای اداره‌کنندگان این مجموعه صرفه اقتصادی ندارد که جز ایام نوروز و زمان مراجعه گردشگران به منطقه، شهربازی را فعال کنند.

شاید استدلال شهردار محترم منطقی به‌نظر برسد اما برای سرمایه‌گذاری که هر ماه به شهرداری اجاره‌بها می‌پردازد و مبالغ زیادی صرف نگهداری این مجموعه می‌کند، طبیعتا صرفه کمتری دارد که تنها دو هفته در سال درآمدزایی داشته باشد. مردم قصرشیرین اگر در گرمای روز توان و امکان استفاده از شهربازی را ندارند حتما در ساعات شب که هوا خنک‌تر است علاقه‌مند به رفتن به شهربازی خواهند بود.

کد خبر 178741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز