مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: به جای واگذاری پارک پردیسان به بخش خصوصی که در آن ساندویچ فروشی راه اندازی می‌کنند، حفاظت و نگهداری از پارک را به شهرداری تهران بسپارید.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران در جلسه امروز شورای شهر تهران که با حضور مسئولان سازمان حفاظت از محیط زیست برای بررسی طرح حفاظت از پارک اکولوژیک پردیسان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: شروع مسئله پردیسان از مصوبه دولت آغاز شد که به سازمان حفاظت از محیط زیست اجازه داد بود پارک پردیسان در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه این مسئله ناراحتی و دغدغه خاطر برای اعضاء شورای اسلامی شهر و مطبوعات و علاقمندان به محیط زیست تهران ایجاد کرده، افزود: پارک پردیسان محل تنفس مهم و بزرگ شهر تهران است که نمونه آن را نداریم و اگر در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد کارکرد اولیه خود را از دست داده و چیزی از آن باقی نخواهد ماند.

رئییس شورای اسلامی شهر ادامه داد: شاید در سال‌های اولیه واگذاری این اتفاق نیفتد اما به مرور کارکرد اصلی پارک کم رنگ شده و کسب درآمد موجب می‌شود طرح‌های مورد نظر اجرا نشود.

چمران با بیان اینکه از مسئولان سازمان حفاظت از محیط زیست برای توضیح در خصوص این مسئله و حضور در شورای شهر دعوت کردیم اظهار کرد: جناب آقای محمدی‌زاده در نامه ارائه شده به شورا مسئله واگذاری پارک پردیسان را رد کردند و اظهار داشتند که به فکر فروش پارک پردیسان نیستیم و کاربری آن نیز تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: به دلیل وجود این دغدغه خاطر در شورای شهر یک فوریت طرحی تصویب شد که بر اساس آن به دولت پیشنهاد دادیم کاربری و ماهیت پارک پردیسان تغییری نکند همچنین برنامه‌هایی که برای این پارک تنظیم شده به اجرا درآید و اگر به کمک نیاز است شورا از شهرداری بخواهد در خصوص پارک و فضای سبز آن فعالیت کند.

چمران با اشاره به واگذاری مسئولیت حفظ و نگهداری فضای سبز حاشیه بزرگراه همت به شهرداری تصریح کرد: شهرداری به دلیل ماهیت کاری خود پارک‌های دیگری مانند پارک لویزان را نیز حفاظت می‌کند و در خصوص پارک پردیسان نیز پیشنهاد دادیم که این مسئولیت به شهرداری تهران واگذار شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز به حفظ فضای سبز در پارک پردیسان تاکید کردند،گفت: مردم نیز نگران این مسئله هستند این فضای سبز باید سبز‌تر شده و به محل آموزشی محیط زیست تبدیل شود و جلوی ساخت و ساز تجاری یا مسکونی و تبدیل فضای سبز آن به آهن، بتن و سیمان گرفته شود.

چمران تصریح کرد: نباید به فکر درآمدزایی از فضای سبز باشیم.

کد خبر 184307
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز