همشهری آنلاین: مدیر کل حقوقی شهرداری تهران با بیان این که هم اکنون دستور توقف عملیات اجرایی فروش پارک پردیسان توسط دیوان عدالت اداری صادر شده است، گفت: هر گونه تغییر کاربری در پارک پردیسان جرم محسوب شده و قابل پیگرد قانونی است و شهرداری تهران نیز به طور حتم پیگیر این موضوع است.

به گزارش همشهری آنلاین، نادر نوروزی در مورد وضعیت کنونی پارک پردیسان اظهار داشت: در حال حاضر برای جلوگیری از تغییر کاربری در پارک پردیسان، دادخواستی به دیوان عدالت اداری ارائه شده است بخشی از آن در مورد ابطال مصوبه هیئت وزیران پیرامون فروش پارک پردیسان بوده که هماهنگی های لازم با دیوان عدالت اداری انجام شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی های صورت گرفته دستور موقت دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف عملیات اجرایی فروش پارک پردیسان صادر شده است و در مرحله بعدی باید مصوبه هیئت وزیران به بخش هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ارائه شود تا در آنجا با بررسی های لازم در صورتیکه مغایرتش با قانون به اثبات برسد، ابطال خواهد شد.

مدیر کل حقوقی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنانش در مورد آمادگی شهرداری تهران برای حفظ و نگهداری و همچنین خرید پارک پردیسان، افزود: درباره خرید پارک پردیسان سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران باید تصمیم گیری کند و در این مورد این طرح باید به تصویب شهردار تهران و شورای شهر تهران برسد و سپس مراحل خرید طی می شود.

نوروزی تاکید کرد: در هر حال آن چیزی که مسلم است این است که کاربری پارک پردیسان استفاده از فضای سبز بوده و هر گونه تغییر کاربری ، قطع درخت و ... جرم محسوب شده و قابل تعقیب کیفری بوده و کسانیکه بخواهند این اقدام را به انجام برسانند قابل پیگرد قانونی بوده و شهرداری تهران نیز به طور قطع پیگیر است.

کد خبر 194801
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز