همشهری آنلاین: مدیر کل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران، با اشاره به تاکید شورای شهر بر حفظ بیشتر باغ‌ها شهر تهران گفت: شورای شهر قرار است طرحی در تکمیل مصوبه باغ‌ها ارائه کند تا براساس آن درصورتی که مجوز ساخت در باغی با سطح اشغال 30درصد صادر شد تا زمانی که 70درصد باقیمانده به باغ تبدیل نشود پایان کار ساختمانی صادر نشود.

به گزارش همشهری آنلاین، مجید پاکساز با بیان این مطلب گفت: شورای شهر تهران با دغدغه خاصی که داشت به بحث‌های مختلف طرح تفصیلی ورود پیدا کرد و ساعت‌ها کار مدیریتی بر روی ضوابط آن انجام شد تا طرحی تهیه شود که به جنبه‌های مختلف اجتماعی، شهرسازی و... پرداخته باشد.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر همواره نقش حمایتی و مثبتی از طرح تفصیلی داشته است افزود: شورای شهر از ابتدای تهیه طرح‌های توسعه شهری در کنار شهرداری تهران بود و با نگاه کار‌شناسانه آن‌ها را نقد و بررسی می‌کرد.

پاکساز با اشاره به تاکید شورای شهر بر حفظ بیشتر باغ‌های شهر تهران اظهار داشت: شورای شهر قرار است طرحی در تکمیل مصوبه باغ ها ارائه کند تا براساس آن درصورتی که مجوز ساخت در باغی با سطح اشغال ۳۰درصد صادر شد تا زمانی که ۷۰درصد باقیمانده به باغ تبدیل نشود پایان کار ساختمانی صادر نشود.

وی با تاکید بر اینکه به لحاظ فضای سبز و حفظ باغ هادر طرح تفصیلی تدابیر لازم اندیشیده شده است اضافه کرد: هر طرحی که از سوی شورای شهر ارائه شود در جهت ارتقا ضوابط است و به طور حتم مورد حمایت و استقبال قرار می‌گیرد.

پاکساز تصریح کرد: ضوابط باغ مسکونی بر اساس دستور العمل ماده ۱۴ است و آنچه که ملاک عمل شهرداری بوده‌‌ همان دستور العمل ماده ۱۴ است که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که بر اساس این دستور العمل ساخت وساز در پهنه باغات با حداکثر ۳۰ درصد ساخت و ساز و ۷۰ درصد فضای باز و سبز دیده شده است.

وی با بیان اینکه ضوابط طرح تفصیلی در حفظ باغ‌ها مغایرتی با قانون ندارد اظهار کرد: بسترهایی در این زمینه فراهم شده تا این دستور العمل ارتقا یابد.

پاکساز ادامه داد: باغ‌ها به دو دسته پیوسته و نا‌پیوسته تقسیم بندی می‌شود که در اراضی بزرگ این امکان فراهم شده که مالکان بتوانند ۳۰ درصد به ساخت وساز پرداخته و ۷۰ درصد را به شهرداری برای احداث پارک و فضای خدماتی واگذار کنند.

وی اضافه کرد: طرح تفصیلی تاکید دارد که ۷۰ درصد از باغ‌ها به بوستان تبدیل شود و اگر باغی وجود دارد تنها ۳۰ درصد زیر سطح اشغال رود و تراکمش هم از پهنه تبعیت کند.

پاکساز افزود: بر اساس طرح شورای شهر، شهرداری باید به کسانی که مجوز باغ مسکونی دارند درصورتی پایان کار ارائه دهد که ۷۰درصد باغ را احیا و حفظ کرده باشند و تا زمانی که ۷۰ درصد احیا نشود پایان کار ساختمانی صادر نشود.

کد خبر 190079
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز