شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجموعه تماشاخانه ایرانشهر در پائیز امسال میزبان یک اثر نمایشی از قطب الدین صادقی و یک نمایش خارجی است.

نمایش

به گزارش همشهری آنلاین، این مجموعه در حالی تا 20 آبان ماه با دو نمایش «آوازخان طاس» به کارگردانی بهمن معتمدیان و «هنر کمدی» اثر ولی الله شیراندامی برنامه های نمایشی خود را ادامه می‌دهد که از اواخر آبان ماه با نمایش «مکبث» به کارگردانی قطب الدین صادقی در تالار استاد سمندریان و یک اثر خارجی در سالن شماره یک پذیرای مخاطبان خواهد بود.

در نمایش «مکبث» که هم اکنون مراحل تمرین و آماده سازی آن در سالن شماره یک مجموعه ایرانشهر ادامه دارد، میکائیل شهرستانی، کوروش سلیمانی، صنم صالحی، امیر بختیاری، ناصر آشوری، عباد نظری، محمد مختاری، کرامت رودساز، حسین توکلی، ندا حاجی بابایی، مانی حسین پور و ... به ایفای نقش می‌پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به امیرحسین غفاری دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز، مسعود سخاوت دوست آهنگساز، بهزاد جاودانفرد طراح حرکات موزون، شهیم شهلا و مریم عطایی مدیران اجرا اشاره کرد.

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، یک نمایش خارجی نیز از اواخر آبان ماه در سالن شماره یک مجموعه ایرانشهر روی صحنه می‌رود که اطلاعات تکمیلی آن بزودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 12 اثر نمایشی در سالن‌های نمایشی مجموعه تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است که از این میان می‌توان به نمایش­های «آمدیم، نبودید، رفتیم» به کارگردانی رضا حداد، «مکبث و عجایب المخلوقات» از رضا ثروتی، « سی و سه درصد نیل سایمون» کار افسانه ماهیان، «کلمه، سکوت، کلمه» به کارگردانی مائده طهماسبی و «آوازخان طاس» به کارگردانی بهمن معتمدیان در تالار استاد سمندریان اشاره کرد.

همچنین؛ منیژه محامدی، بابک محمدی، هادی مرزبان، همایون غنی­زاده، ماتیو ایماگو و ولی ­الله شیراندامی نیز از دیگر کارگردانانی بودند که از ابتدای سال 91 به ترتیب با آثاری چون «پس از سقوط»، «پدرخوانده ناپلی»، «شب روی سنگ فرش خیس»، «‌آنتیگونه»، «لو»، « (a+b)3» و «هنرکمدی» در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته‌اند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سایر اخبار فرهنگی - هنری مجموعه تماشاخانه ایرانشهر می‌توانند از طریق آدرس اینترنتیwww.tamashakhaneh.ir و یا شماره­ های 88814115، 88814116 و 88814125 با این مجموعه در ارتباط باشند.

 

کد خبر 189137

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز