یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: با فراهم شدن زمینه‌های خروج سازمان حمایت از نظارت بر قیمت و عرضه دو گروه کالایی، گام نخست برای آزادسازی قیمت‌ها برداشته شد.

روز گذشته رئیس سازمان حمایت با اشاره به اولویت‌بندی کالاها به سه گروه کالایی برای قیمت‌گذاری گفت: کالاهایی در گروه الف قرار می‌گیرند که جزو کالاهای اساسی بوده و یا با ارز مرجع تأمین می‌شوند، بر این اساس این گروه کالایی مستقیما از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها قیمت‌گذاری می‌شوند و مسئولیت تأمین، توزیع، رصد موجودی، قیمت‌گذاری و نظارت و بازرسی این کالاها مستقیما به‌عهده سازمان حمایت خواهد بود.

جوادتقوی گروه دوم را شامل کالاهایی دانست که در تولید آنها از ارز مرجع استفاده شده است و در مورد شیوه قیمت‌گذاری این کالاها گفت: قیمت‌گذاری این کالاها با استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و انجمن‌های مربوطه صورت می‌گیرد، اما به‌طور قطع در چارچوب تفاهمنامه‌هایی است که تشکل‌ها با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به امضا می‎رسانند.

وی گروه سوم کالایی را کالاهای صنعتی و کالاها و خدمات صنفی دانست و در مورد شیوه جدید قیمت‌گذاری آنها گفت: قیمت‌گذاری این کالاها در چارچوب نظارت‌های استانی و شهرستانی دنبال می‌شود. البته این گروه نیز باید ضابطه‌های سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را در قیمت‌گذاری رعایت کنند.

با وجود اخبار مطرح شده در زمینه آزاد‌سازی‌ قیمت خودرو، تقوی در تشریح کالاهای گروه نخست خودرو را در زمره این کالاها قلمداد کرده است که با این روند قیمت‌گذاری خودرو همچنان توسط سازمان حمایت صورت می‌گیرد .

کد خبر 194578
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز