گروه اقتصادی: وزیر اقتصاد برنامه‌های جدید دولت برای مهار تکانه‌های تورمی را اعلام و تأکید کرد که نه تنها باید از تکانه‌های ارزی جلوگیری شود بلکه پرهیز از رسانه‌ای کردن تورم در ماه‌های پایانی سال هم باید در اولویت قرارگیرد.

این راهکار شمس‌الدین حسینی در حالی اعلام شده است که نرخ تورم در آبان‌ماه امسال از مرز 26درصد هم گذشته است و پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های پیش‌رو به 30درصد هم برسد. وزیر اقتصاد در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تأکید کرد:‌ از آنجایی که افزایش قیمت‌ها همراهی زیادی با رشد نرخ ارز داشته باید از تکانه‌های ارزی در کشور جلوگیری شود. به گزارش ایرنا، حسینی درخصوص گرانی و وضعیت اشتغال اظهارداشت:‌ با توجه به اینکه به ماه‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم باید سیاست‌های مدبرانه‌ای برای صرفه‌جویی اجرایی شده تا از رشد پایه پولی و در نتیجه آن افزایش تورم جلوگیری شود.

وی افزود: ‌در ماه‌های اخیر میزان نظار ت‌ها به‌خصوص در بازار ارز قوی‌تر شده است. وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه موضوع نظارت با نوسانات متفاوت است، ‌گفت:‌ علاوه بر اینکه نظارت‌ها بر واردات، صادرات و بازار ارز در ماه‌های گذشته بیشتر شده، قرار است در ماه‌های اخیر نیز افزایش یابد؛ ضمن آنکه مدیریت برخورد با احتکار نیز ارتقا یافته است.

کد خبر 194998
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز