همشهری آنلاین: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت شناسایی استعدادهای قرآنی برای تحقق تربیت 10 میلیون حافظ گفت: پس از شناسایی و سرمایه‌گذاری بر روی این افراد باید از آنها در این زمینه استفاده کرد.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه 6 اسفندماه، در مراسم اختتامیه بخش پسران سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن شکوفه‌ها که در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تاکید بر شناسایی استعدادهای قرآنی برای تحقق تربیت 10 میلیون حافظ گفت: در این زمینه نوجوانان بهترین افراد هستند که پس از شناسایی و سرمایه‌گذاری بر روی این افراد باید از آنها در این تحقق تربیت 10 میلیون حافظ استفاده کرد.

وی با اشاره به جایگاه نوجوانان، گفت: نوجوانان از جایگاه بسزایی نزد خدای متعال برخوردار هستند، همان‌طور که بیشتر پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) از کودکی برای امامت و پیامبری انتخاب می‌شدند.

وی تصریح کرد: در جنگ تحمیلی نیز شاهد جان‌فشانی‎های نوجوانان بودیم به گونه‌ای که هیچ‌کس از خودگذشتگی حسین فهمیده نوجوان را فراموش نمی‌کند همچنین در جریان کربلا نیز نوجوانان از برترین اشخاص در این جریان بودند.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: نوجوانان با شرکت در این‌گونه مسابقات قرآنی به ویژگی‌هایی دست می‌یابند که بزرگسالان به آن دست نیافته‌اند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نحوه برخورد با نوجوانان، ابراز کرد: قلب نوجوان مانند یک زمین خالی است که هر چیزی در آن بکاری به بار می‌آید بنابراین خانواده‌ها باید این زمین را با آموزه‌های قرآنی احیا کنند.

وی ادامه داد: 2 گروه در دنیا هرگز مرگ ندارند، یکی شهدا و دیگری کسانی که قلبشان با آیات قرآن احیا شده است، به این دلیل باید نوجوانان خود را با قرآن آشنا کنیم تا در تمام عرصه‌ها پیروز شویم.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: کسی که تمام وجودش را در راه قرآن می‌گذارد و حافظ قرآن می‌شود، جزو برترین انسان‌های این عالم است زیرا این‌گونه افراد به حیات طیبه رسیده و نمی‌میرند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: کسانی که قدم در راه قرآن می‌گذارند، قدم‌های بلندی را برای جاودانگی خود برداشته‌اند.

وی با بیان اینکه قرآن کتابی فوق‌العاده و موثر است، اظهار کرد: حقایق ناب قرآن در عقل‌ها و هنرهای قرآن در قلب‌ها نفوذ می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدی عنوان کرد: زمانی که انسان متولد می‌شود، یک قرآن نیز با او متولد می‌شود و باید این را دانست که تمام آموزه‌های قرآنی فطری است.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سوره «الرحمن» گفت: در این سوره خدای متعال از موضع رحمانیت خود سخن به میان آورده است بنابراین خدا معلم قرآن و بندگان، شاگردان پروردگار هستند.

وی با بیان اینکه همه کسانی که در مسیر قرآن قرار می‌‎گیرند، شاگردی خدا را می‎‎کنند چرا که خود خدا معلم حقیقی قرآن است، تصریح کرد: تبلیغ و ترویج قرآن کریم در تمام جهان باید هدف اصلی همه ما قرار بگیرد و مبلغ قرآن در تمام جهان باشیم.

حجت‌الاسلام محمدی خطاب به نوجوانان قرآنی، ابراز کرد: شما نوجوانان باید قدر خود را بدانید چرا که در بهترین سن به عالی‌ترین کتاب الهی متمسک شده‌اید و باید به راهی که می‌روید، یک نگاه بلند داشته باشید.

کد خبر 202962
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز