همشهری‌آنلاین: دبیر اتحادیه بارفروشان تهران گفت: به دلیل اینکه توزیع میوه از سردخانه‌ها در ایام عید متوقف شده است، با توجه به کمبود عرضه، قیمت در بازار افزایش یافته است.

فارس نوشت: علی حاج‌فتحعلی در پاسخ به دلیل افزایش اخیر قیمت میوه در بازار اظهار داشت: در چند روز گذشته روند توزیع میوه از سردخانه‌ها به بازار متوقف شده است و به همین دلیل میوه کمتری به بازار می‌رسد.

حاج‌فتحعلی در خصوص دلیل تعطیلی سردخانه‌ها گفت:‌ به هر حال کارگران سردخانه‌ها تمایل دارند در ایام عید پیش خانواده‌هایشان باشند و به همین دلیل کار توزیع میوه کاهش یافته است.

وی گفت: از 17 فروردین ماه با شروع به کار ادارات دوباره روند توزیع میوه از سردخانه به مراکز عرضه از سر گرفته می‌شود و بر اساس مصوبه وزارت صنعت میوه به بازار عرضه می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با توزیع مجدد میوه آرامش قیمت میوه را در بازار شاهد باشیم.

حاج‌فتحعلی همچنین به فساد مرکبات در انبارها اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه امکان نگهداری بیشتر مرکبات وجود ندارد بنابراین عرضه این محصول در بازار نیز کمتر شده است.

پیش از این کارشناسان درشتی بیش از حد مرکبات امسال و آبدار بودن آنها را دلیلی بر کم شدن مدت انبارداری آن عنوان و هشدار دادند قیمت میوه تا زمان عید پایین‌تر بوده و بعد از آن بالاتر می‌رود.

کد خبر 207344
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز