شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادن نمره 20 کیفیت خدمت رسانی از سوی رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استاندار فارس به نمایندگی از مردم این استان دگربار بر روح میهمانوازی مردم این خطه صحه گذاشت.

 مردم فارس

فراوانی یادمان‌های زیارتی، فرهنگی، ادبی و سیاحتی در جای جای استان پهناور فارس موجب شده تا اغلب بزرگان این عرصه‌ها فارس را برای زندگی برگزینند.

بی شک پوشیدن ردا و دیبای مقدس سومین حرم اهل بیت (ع) بر مرکز این استان که به وجود نازنینی از شجره طیبه پیشوایان دینی ما مطهر گردیده است خود نشان دیگری از این میهمانوازی و حسن سلوک مردم این دیار را می‌رساند.

از پایتخت باستانی امپراطوری هخامنشیان در مرکز استان فارس گرفته تا بیشاپور و دارابگرد و ده‌ها نقطه باستانی دیگر به همراه ارگ کریمخانی و شعرای جهانی اش همچون حافظ و سعدی و ده‌ها اسطوره دیگر این استان به خوبی می‌توان پی برد که این حس مهمانوازی فارس را به شیرازه فرهنگ و تمدن ایران زمین تبدیل کرده است.

آمار 11میلیونی بازدید گردشگران بناهای تاریخی و دینی این خطه از ایران اسلامی، از سوی متولیان زمانی معنابخش می‌شود که توام با این امار به لحاظ کیفیت امکانات و به مدد ظرفیت سازی‌های انجام شده، نمره عالی زینت بخش صفحات تاریخی آن می‌شود.

اگر به فرمایش رهبر معظم انقلاب در سفر سال 87 ایشان به استان فارس بنگریم، مشاهده می‌کنیم که از این استان به سبب ظرفیت‌های فراوان به ویژه در زمینه فرهنگی به عنوان قله یاد کرده‌اند و کسب این نمره عالی را نیز می‌توان از مصادیق در قله بودن فارسیان دانست.

اما مدیریت عالی کشور باید برای تقویت این بنیه‌های قوی فرهنگی، علمی، زیارتی، تاریخی و گردشگری به صورت کلان سهم یادمان‌های این استان را از عواید سالانه‌اش بپردازد.

استاندار فارس از سهم عواید گردشگری در نشست اخیر خود در ستاد دائمی گردشگری صحبت به میان آورد و گفت:درآمد حاصل از فروش بلیت اماکن گردشگری استان پهناور فارس باید برای تقویت زیرساخت های گردشگری این استان هزینه شود.

حسین صادق عابدین در این نشست با اشاره به این که فروش بلیت در اماکن گردشگری فارس در طول ایام نوروز 30میلیاردریال بود، خواستار بازگشت این میزان درآمد به فارس شد.

وی بیان کرد: هزینه نگهداری، مرمت و بازسازی بناهای تاریخی و فرهنگی استان بالاست و این درآمد می تواند صرف خود این اماکن شود.

صادق عابدین اضافه کرد: نگاه ویژه به گردشگری در استان فارس یکی از ضرورت هاست.

استاندارفارس ادامه داد:باید به گونه ای برنامه ریزی شود که شیراز در سبد سفرهای زیارتی مردم قرار گیرد اما متاسفانه تاکنون برای شناساندن شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) به مردم داخل کشور و حتی کشورهای همسایه تلاش مطلوبی انجام نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امروزه گردشگری در دنیا به یک صنعت اقتصادی تبدیل شده است ودر استان فارس و شیراز نیز باید از روش ها و ابزارهای جدید برای جذب گردشگر استفاده شود.

صادق عابدین گفت:نمی توانیم به دنبال جذب گردشگر باشیم اما اماکن گردشگری را با حالت های گذشته و بدون جذابیت به مردم ارائه کنیم لذا اماکن و سایت های گردشگری استان فارس باید به روز شوند تا جذب گردشگر را به دنبال داشته باشیم.

وی بیان کرد: لازم است اداره کل میراث فرهنگی فارس از ابزارهای جدید موجود در دنیا برای جذب گردشگران در سایت ها و اماکن فرهنگی فارس بهره برداری کند.

صادق عابدین اضافه کرد:برای خارج شدن از وابستگی به درآمد نفتی می توانیم از تمام مکان های کشور درآمدزایی داشته باشیم و از این رو نیاز است مردم و مسوولان به فرصت اقتصادی گردشگری توجه کنند و برای تحقق این مهم باید مکانیزم مناسبی تهیه شود.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور هم گفت: امسال ارزیابی استان های کشور به لحاظ آماری نخواهد بود و شاخص های مورد نظر در زمینه های مختلفی از جمله کیفیت خدمات و رضایت مندی از خدمات ارائه شده به مخاطبان بررسی می شود.

محمدشریف ملک زاده اضافه کرد: بر این اساس فارس امسال نسبت به سال های گذشته خدمات خود را بسیار مطلوب و مناسب تر به ویژه در حوزه های اسکان، اقامت، خدمات گردشگری و زیبایی شهر به میهمانان نوروزی عرضه کرد.

ملک زاده ادامه داد:کارهای خوبی در ستاد تسهیلات دائمی سفرهای استان فارس در ایام نوروز امسال انجام و از تمام ظرفیت ها استفاده شد و به جرات می توان گفت، فارس امسال موفق ترین استان در حوزه اسکان و اقامت و رضایت مندی بوده است.

وی بیان کرد:توزیع عادلانه سفر در تمام نقاط استان، ظرفیت اسکان مسافران تا 600 هزار نفر شب، اجرای پنج هزار و 400 ساعت جشنواره و برنامه های مناسب در سطح استان فارس از ویژگی دیگر برنامه های ستاد تسهیلات دائمی سفرهای استان فارس است که بیانگر برنامه ریزی مناسب این استان در این حوزه است.

ملک زاده گفت:بر اساس آمار رشد 22 درصدی ورودی، رشد 23 درصدی اقامت و رضایت‌مندی بالای 90 درصد در استان فارس نسبت به سال گذشته گویای بسیج، انسجام و وحدت همگانی استان فارس است.

ملک زاده بیان کرد: بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد فضای شاد در ایام تعطیل اولویت امسال ستاد تسهیلات دائمی سفرهای کشور زمینه سازی لازم برای شادی و نشاط مردم بود که این مهم درفارس به خوبی اجرا شد و رضایت مندی مردم در سطح عالی را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه فارس را در میان استان های مختلف کشور دارای رتبه برتر است ، ادامه داد:38 درصد رشد ماندگاری گردشگر در فارس و اشغال 100 درصدی واحدهای اقامتی از دستاوردهای نوروز امسال بود.

امید است که در کنار نمره عالی به مردم استان فارس به سبب کیفیت خدمات رسانی و اسکان در حوزه گردشگری ، بخشی از سهم میلیاردی درآمد سالانه ناشی از عواید گردشگری این استان هم برای تقویت و صیانت از یادمان های تاریخی ،فرهنگی و زیارتی نصیب فارس شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 207583
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز