دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با بیستمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی، جشنواره هنری گنجینه آسمانی سه‌شنبه 20 فروردین با حضور هنرمندان و منتقدان سینما در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

برج

به گزارش ایرنا، در این مراسم میزگردی با عنوان بررسی اندیشه های سید مرتضی آوینی با حضور نادر طالب زاده فیلمساز، بهروز افخمی کارگردان و مسعود فراستی منتقد سینما برگزار می‌شود.

پخش مستند "روایت راوی" به کارگردانی حسین معززی نیا، پخش فیلم "آن" به کارگردانی رضا جعفری که درباره آخرین سفر شهید آوینی به فکه است و پخش بخش هایی از کلاس درس فیلمسازی شهید آوینی از دیگر بخش های این مراسم است.

بخش تجسمی جشنواره گنجینه آسمانی به هنرهای خوشنویسی، نگارگری، طراحی پوستر و نقاشی اختصاص دارد.

هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره باید با انتخاب جملاتی از شهید آوینی در رشته های مورد علاقه خود اقدام به خلق اثر کرده و سپس آثار آنها از سوی هیات داوران بررسی می‌شود.

آثار منتخب هیات داوران در قالب نمایشگاهی در گالری هنری برج میلاد تهران به نمایش گذاشته شده خواهد شد و در نهایت در هر رشته هنری سه نفر به عنوان نفرات اول تا سوم برگزیده می‌شوند.

شهید سیدمرتضی آوینی که خالق مجموعه ماندگار روایت فتح و آثار مکتوب سینمایی ارزشمند متعدد است؛ 20 فروردین ماه سال 1372 در یکی از مناطق عملیاتی و در حین فیلمبرداری بر اثر انفجار یک مین شهد شهادت را نوشید و به لقاءالله شتافت.

 

کد خبر 207943

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز