دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

گروه حوادث: مردی که در روز آزادی‌اش از زندان بر سر اختلافات مالی، هم‌بند خود را در اندرزگاه شماره یک رجایی‌شهر به قتل رسانده بود، پای میز محاکمه قرار گرفت.

این مرد 49 ساله 22  سال  قبل از این جنایت در ماجرای سرقتی مسلحانه بر اثر استفاده بیش از حد از ماده بی‌هوشی اتر باعث قتل یک مرد شده و از همان زمان در زندان به‌سر می‌برد.
صبح روز 5 تیرماه 85 در حالی که صدای فریاد زندانیان اندرزگاه شماره 1 زندان رجایی‌شهر خبر از وقوع حادثه‌ای تلخ می‌داد، ماموران زندان پا به حیاط اندرزگاه گذاشتند و با جسد غرق به خون یکی از زندانیان به نام احمد مواجه شدند. اگرچه احمد پیش از آن‌که بتواند نقاب از چهره قاتل خود بردارد جانش را از دست داد، ولی بازجویی از زندانیان نشان می‌داد او پیش از مرگ با یکی از هم‌بندهای خود به نام صلاح‌  درگیر شده بود.
 وقتی ماموران در بازبینی فیلم ضبط شده توسط دوربین مداربسته زندان صحنه‌های درگیری این 2 زندانی را مرور کردند، صلاح‌  را به اتهام قتل دستگیر و در اختیار دادسرای ناحیه 4 کرج قرار دادند. متهم در بازجویی‌ها به درگیری با مقتول و وارد کردن ضربات مرگ‌‌آور بر پیکر او اعتراف کرد و به این ترتیب پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.
صبح دیروز جلسه محاکمه مرد متهم به قتل در شعبه 74 دادگاه کیفری و در حضور 5 قاضی (تردست، سالاری، شهرابی فراهانی، رحیمی و باقری) برگزار شد.
پس از بیان کیفرخواست از سوی قاضی رضوانفر-نماینده دادستان تهران- مادر مقتول با حضور در جایگاه برای متهم درخواست قصاص کرد، پس از ‌آن هنگامی‌که متهم در جایگاه دفاع ایستاد درباره روز حادثه گفت: سال 63 در حالی که با چند نفر از همدستانم قصد سرقت مسلحانه از خانه‌ای در کرج را داشتیم، تصمیم گرفتم صاحب‌خانه را با اتر بی‌هوش کنم اما چون مقدار اتری که روی دستمال ریخته بودم زیاد بود، او بی‌هوش شد و دیگر به هوش نیامد. پس از آن بود که به اتهام قتل و سرقت مسلحانه دستگیر و روانه زندان شدم.
مدتی قبل با مقتول  که به اتهام درگیری به زندان محکوم شده بود هم‌بند بودم. من و  او  رابطه خوبی با هم داشتیم ولی من به خاطر خرید از فروشگاه به او بدهکار بودم. روز حادثه در حالی که توانسته بودم رضایت خانواده مردی که وی را به قتل رسانده بودم جلب کنم و قرار بود همان روز از زندان آزاد شوم،مقتول چند بار به سراغم آمد و بر سر اختلافات مالی با من درگیر شد، از او خواستم با هم به حیاط اندرزگاه برویم و آنجا بود که به‌شدت درگیر شدیم.
در این درگیری با چیزی شبیه چاقو  2 ضربه به قلب و پهلوی وی زدم و پس از آن بلافاصله به سلولم برگشتم.
پس از اظهارات متهم به قتل از آنجا که فیلم ضبط شده توسط دوربین مداربسته زندان از درگیری به دادگاه ارسال نشده بود، قضات دادگاه جلسه محاکمه را تجدید کردند.
کد خبر 20882

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز