سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سعدی افشار سیاه باز پیشکسوت کشور که به دلیل وخامت عفونت ریه برای بار دوم از ابتدای سال جاری در بیمارستان بستری شده بود با بهبود شرایط جسمی از بخش احیای بیمارستان سینا خارج و برای طی کردن ادامه روند درمان به بخش عمومی منتقل شد.

سعدی افشار

ایرنا نوشت: هادی شیرمحمدی با اعلام این خبر گفت: استاد سعدی افشار که در روزهای ابتدایی امسال و در تعطیلات نوروز به دلیل وخامت حال جسمی در بیمارستان بستری شده بود بعد از ترخیص از بیمارستان، طی چند روز گذشته مجددا به دلیل شدت عفونت ریه در بیمارستان سینا بستری شد.

این بازیگر نمایش‌های سنتی با بیان آنکه این اطلاعات و اخبار را از رضا رضامندی دیگر هنرمند نمایش‌های سیاه بازی که طی دو سال اخیر تمامی کارهای مراقبت از سعدی افشار را بر عهداه دارد دریافت کرده است، ادامه داد: خوشبختانه بعد از مراقبت‌های ویژه مسوولان بیمارستان طی چهار روز گذشته، استاد افشار از بخش احیا مرخص شده و در بخش عمومی بستری شده است.

وی درباره دلیل بستری شدن سعدی افشار در بخش احیا بیمارستان گفت: به دلیل شدت بالای عفونت ریه این سیاه باز پیشکسوت و ورود عفونت به خون ایشان حال جسمانی وی به رو به وخامت رفته بود و پزشکان بیمارستان این هنرمند را در بخش احیا بستری کردند اما بعد از تلاش های مستمر و نرمال شدن جریان خون این هنرمند، وی برای ادامه دوران درمان در حال حاضر در بخش عمومی بستری است.

شیرمحمدی که در اسفندماه سال گذشته (1391) نمایش ˈمن، شما و سعدی افشارˈ را با هدف اختصاص درآمد حاصل از فروش این نمایش برای کمک به تامین هزینه های درمان تنها بازمانده نسل سیاه بازان سنتی کشور در کافه تریای تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر به صحنه برده بود خاطرنشان کرد: هنرمندان و پیشکسوتانی مانند استاد افشار در حقیقت گنجینه معنوی تئاتر ملی ایران هستند و امیدوارم مسوولان با توجه و درایت بیشتری از این هنرمند حمایت کنند.

سعدی افشار که طی چند سال اخیر دچار پوکی استخوان شدید شده است در طول دو سال گذشته به دلیل شکستگی استخوان پا و لگن در بیمارستان بستری شد و مورد عمل جراحی قرار گرفت و بعد از اعمال جراحی به عفونت ریه دچار شد.

مرکز هنرهای نمایشی، صندودق حمایت از هنرمندان پیشکسوت و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول مراحل درمان سعدی افشار بخش اعظمی از هزینه های این هنرمند را پرداخت کرده‌اند.

کد خبر 209388
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز