جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس مرکز پژوهشهای مجلس در خصوص سفرهای استانی رئیس جمهوری، ارزیابی مرکز پژوهش‌های مجلس از این سفر اظهار داشت:

مرکز پژوهش‌های مجلس بعد از 4 سفر استانی گزارشی را تهیه و نقاط ضعف و قوت را ارزیابی کرد و بنده شخصا این گزارش را به اطلاع رئیس جمهوری رساندم و بعد از نهایی شدن در اختیار نمایندگان مجلس نیز قرار گرفت.

احمد توکلی در جمع خبرنگاران در یزد که خبر آن را فارس منتشر کرد،ادامه داد: این سفر‌ها از حیث تقویت ارتباط دولتمردان با مردم آثار بسیار مثبتی داشته و دارد و اعتماد متقابل مردم و دولت که یک بعد سرمایه اجتماعی است را بالا برده است.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی‌در خصوص نقاط ضعف این سفرها گفت: در مجموع دو نقطه ضعف عمده ارزیابی شده است و آن اینکه انتظارات برانگیخته مردم بیش از ظرفیت‌های ملی است، چون انتظارات با سرعت بیشتری نسبت به اقدامات رشد می‌کند، فاصله را تشدید می‌کند و باید سعی کرد انتظارات کمتری را برانگیخت و از این فرصت برای آشنایی مردم با موانع واقعی بهره برد.

توکلی در بیان دومین نقطه ضعف سفرهای استانی دولت نهم گفت: وقت برای مسئولان درجه یک چون رئیس‌جمهور، وزرا و معاونین آنها ‌از منابع کمیاب ملی است.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس اظهار داشت: وقتی سفر‌ها با فاصله کم انجام می‌شود تقسیم وقت بین استانی و مسائل ملی به درستی انجام نمی‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس معتقد است بعضی مواقع تصمیمات مهم در زمان خود اتخاذ نمی‌شود و ضرر آن برای همه استان‌ها است.

وی تاکید کرد: ما این اقدامات را نه از سر بی‌توجهی، بلکه از این می‌دانیم که تقسیم وقت خوب صورت نگرفته است.

کد خبر 21188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز