یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردارتهران گفت‌: قطب‌بندی که امروز در جامعه تعریف می‌شود را قبول ندارم ولی همیشه گفته‌ام متعلق به اردوگاه اصولگرایی هستم که حتما در ذات آن اصلاح‌طلبی هم هست.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف روریک‌شنبه23 اردیبهشت در جمع‌ خبرنگاران در پاسخ به این که اصولگراست یا اصلاح‌طلب گفت: معتقدم یک اصولگرا که بنده یک اصولگرا هستم، نمی‌تواند اصلاح‌طلب نباشد.

وی با بیان این که امروز ما چه تعبیری از اصلاح‌طلبی داریم، ادامه داد: اصلاح‌طلبی به معنایی که بر مبانی انقلابی و رویکردهای دینی خودمان نسبت به تحولات و تغییراتی که در جامعه است اشکالاتی که وجود دارد را اصلاح کند.

قالیباف با تاکید بر این که الزاماً یک اصولگرا باید یک اصلاح‌طلب هم باشد، افزود: قطب‌بندی که امروز در جامعه تعریف می‌شود را قبول ندارم ولی همیشه گفته‌ام متعلق به اردوگاه اصولگرایی هستم که حتما در ذات آن اصلاح‌طلبی هم هست.

وی در پاسخ به این که عده‌ای از اصلاح‌طلبان مطرح می‌کنند از شما حمایت می‌کنند، آیا شما مرجع وحدت اصلاح‌طلبان هستید؟ گفت: آن دوستان اگر توجهی داشته‌اند و به من رای داده‌اند با عقل و اعتدال نگاه کرده‌اند؛ شاید آنها به ثبیت مدیریت شهری و کارآمدی رای داده‌اند نه به شخص من.

شهردار تهران افزود: اگر آن‌ها به شخص من هم رأی داده‌اند در این چارچوب رای داده‌اند و من از آن‌ها تشکر می‌کنم.

قالیباف گفت: نمی‌خواهم بگویم احزاب در کشور معنی ندارند؛ حتما احزاب جایگاه خود را دارند ولی رفتار من از جنس قطب‌بندی‌هایی که امروز در جامعه است نیست.

او ادامه داد: امروز کشور ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند کارآمدی است. امروز ما چالش مدیریت داریم و با توجه به منابع انسانی و اقتصادی که داریم و با یک مدیریت صحیح و کارآمد آرمان‌های امام (ره) و شهدا را در جامعه تحقق دهیم. اگر دلسوز نظام و انقلاب و مردم هستیم باید در این راه تلاش کنیم و اگر بخواهیم نگاه‌های سیاسی در حوزه‌های کارآمدی و خدمت به مردم سایه بیندازد را قبول نداریم.

قالیباف در پاسخ به این که برای انتخابات مجلس هشتم برنامه‌ای دارید؟ گفت: تنها برنامه این است که در شهرداری تهران به مردم خوب خدمت کنیم.

کد خبر 21904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز