جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع نظامی مصری از دستگیری معاون بن لادن و آمادگی برای انجام عملیات نظامی گسترده در سینا خبر دادند.

ارتش مصر صحرای سینا

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه الیوم السابع، حسام سویلم تحلیلگر استراتژیک مصری بیان کرد: ارتش مصر موفق به دستگیری رهبران گروه‌های تروریستی در سینا شده است که از بارزترین آنها رمزی موافی معاون یکی از پزشکان اسامه بن لادن رهبر کشته شده القاعده و ابراهیم سنجاب معروف به ابوشعبان با تابعیت یمنی و خلیل ابو المر با تابعیت فلسطین است.

وی افزود: ارتش مصر در عملیاتی در منطقه جبل الحلال در شمال سینا سرکرده‌های گروه‌های تروریستی را بازداشت کرد و لب‌تاب و ادوات دیگر از آنها کشف و ضبط کرد که مراکز تمرکز نیروهای مسلح در سینا و اهدافی که قصد حمله به آن را داشتند نشان می‌داد. اهداف آنها شامل حمله به مراکز ارتش و پلیس و اهداف استراتژیک در قاهره بود.

سویلم گفت: دستگیری این افراد منجر به بازداشت سیزده نفر دیگر از رهبران تشکلات التوحید و جهاد و مجلس مشورتی مجاهدین شد.

وی بیان کرد: ارتش مصر با توجه به حملات روزانه‌ای که به مراکز ارتش و پلیس در این منطقه می‌شود، آماده عملیات گسترده در سینا است. در این عملیات سی هزار نظامی و لشگرهای مختلف میکانیزه، صاعقه، چترباز، مهندسی نظامی، توپخانه، بالگرد و جنگنده‌های اف 16 و نیروهای دریایی حاضر خواهند بود.

سویلم اظهار داشت: ارتش مصر ضربات سنگینی به تروریست‌ها وارد کرده است و بسیاری از آنها با برجای گذاشتن سلاح مراکز خود را ترک کرده‌اند.

این تحلیلگر مصری بیان کرد: منابع تسلیحاتی تروریست‌ها لیبی و جنبش حماس در غزه است و حدود 600 رزمنده حماس از زمان عزل مرسی از طریق تونل عبور کرده‌اند.

کد خبر 223771
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز