همشهری آنلاین: اعتصاب سراسری پزشکان و دامپزشکان خدمات بهداشت و درمان ایتالیا به توقف حدود 500 هزار ویزیت دکتر و 30 هزار عمل جراحی از پیش برنامه ریزی شده منجر شد.

اعتصاب سراسری پزشکان ایتالیا

به گزارش ایرنا، 115 هزار پزشک و دامپزشک خدمات بهداشت و درمان ایتالیا در سراسر این کشور به همراه بیش از 20 هزار نفر از مدیران و متخصصان موسسات بهداری، امروز دوشنبه علیه کاهش بودجه در این بخش و تمدید قراردادهای کاری اعتصاب کردند.

اتحادیه های کاری برگزار کننده این اعتصاب اعلام کردند که قراردادهای کاری در این بخش از سال 2009 تاکنون متوقف مانده و تمدید نشده است.

بدین ترتیب پزشکان، متخصصان، دامپزشکان و پرسنل بیمارستان ها و خدمات درمانی دولتی در سراسر ایتالیا به مدت چهار ساعت در آغاز هر نوبت کاری دست از کار کشیدند.

روز دوشنبه همچنین نشستی اعتراض آمیز مقابل وزارت اقتصاد علیه نبود منابع و امکانات مالی و عدم تمدید قراردادها برگزار شد.

اعتصاب امروز همچنین به توقف فعالیت کشتارگاه ها و کنترل های بهداشتی بازارهای میوه و تره بار، ماهی و طیور نیز منجر شده است.

دفاع از نظام بهداشتی، اشتغال جوانان، اصلاحات آموزشی - پزشکی قبل و پس از لیسانس و حق قرارداد از جمله دلایل دیگر این اعتصاب اعلام شده است.

اتحادیه کاری چی جی ای ال پیش تر اعلام کرد که طی سال های 2012 تا 2015 میلادی 30 میلیارد یورو از بودجه بهداشت و درمان عمومی کاهش یافته است.

اتحادیه صنایع شهر مستره در شمال ایتالیا نیز اعلام کرد که بدهی بیمارستان ها و مراکز بهداشت و درمان در این کشور به 40 میلیارد یورو رسیده است.

به عقیده دادگاه حسابرسان کاهش بودجه در بخش بهداشت و درمان از سال 2010 تا 2014 به معنی کاهش 18 هزار تخت بیمارستانی است.

کد خبر 224198
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز