دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۲
۰ نفر

پرند: درحالی‌که این روزها یکی از مباحث اقتصادی افتتاح پروژه‌های مسکن مهر در شهر جدید پرند است که در آینده قرار است پایتخت اداری کشور شود، ‌نبود و یا کمبود امکانات اولیه، شهروندان را با مشکل مواجه کرده است.

 پایتخت مسکن مهر کشور بیمارستان ندارد


به گزارش مهر، شهر جدید پرند در حال حاضر به‌عنوان پایتخت مسکن مهر کشور مطرح است و در آن هزاران واحد مسکونی افتتاح شده و یا در حال احداث است که به تبع افزایش تعداد واحدها، میزان جمعیت در این شهر نیز به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. همزمان با آهنگ افزایش جمعیت در این شهر، ارائه خدمات در بخش‌های مختلف به‌خصوص بخش‌های آموزشی و درمانی نیز باید افزایش یابد و با تعداد افراد ساکن در شهرک‌ها همخوانی داشته باشد.

وجود بیمارستان و مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی از نیازهای لازم و ضروری در هر شهر است. با این حال شهر جدید پرند بیمارستان ندارد و تنها یک درمانگاه شبانه روزی خدمات درمانی مختلف را با کلینیک‌های تخصصی به شهروندان پرند ارائه می‌دهد و چند ساختمان پزشکان هم در مکان‌هایی از شهر با پزشک‌های عمومی، دندانپزشکی و... خدمات درمانی ارائه می‌دهند.
به‌طور قطع این یک درمانگاه پاسخگوی نیازهای شهروندان پرندی نیست و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی باید فکری اساسی برای تأمین سرانه‌های درمانی و بهداشتی این شهر تازه‌تاسیس کنند. در این زمینه امام جمعه شهر جدید پرند در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در حال حاضر جمعیت پرند حدود 100هزار نفر است و به‌نظر می‌رسد با رشد فزاینده فعلی آن و ساخت و تحویل نزدیک به 100هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان در آینده‌ای نزدیک جمعیت این شهر به مرز 500 هزار نفر برسد.
حجت‌الاسلام خدیری افزود: با توجه به افق جمعیت 700هزار نفری، پایتخت مسکن مهر و پایتخت اداری کشور، باید مسئولان امر از هم‌اکنون به فکر ساخت مراکز درمانی و بیمارستان در نقاط دیگر شهر باشند تا جوابگوی این جمعیت باشد.

وی ادامه داد: جمعیت پرند به‌صورت روزانه و همزمان با تحویل واحدهای مسکن مهر روبه افزایش بوده و این درحالی است که تنها یک درمانگاه شبانه روزی در فاز 2 این شهر وجود دارد و بیمارستان از نیازهای ضروری و مورد تأکید مردم و مسئولان بوده است. خدیری یادآور شد: طی چند روز گذشته در دیداری که با وزیر بهداشت و درمان داشتم، بر این موضوع تأکید کردم تا مسئولان کشوری فکری به حال وضعیت بهداشتی و درمانی شهر جدید پرند داشته باشند. امام جمعه پرند اضافه کرد: در دیدار با وزیر بهداشت و درمان همچنین پیشنهاد احداث یک بیمارستان 60تختخوابی در پرند ارائه شد و وزیر بهداشت قول مساعد داد تا مشکلات درمان پرند را به‌صورت ویژه پیگیری کند.

ساخت بیمارستان 2سال طول می‌کشد

سرانجام بعد از گذشت ماه‌ها از واگذاری زمین جهت ساخت بیمارستان 96تختخوابی پرند، انتظارها و حرف و حدیث‌ها به سر آمد و عملیات اجرایی ساخت این بیمارستان در زمینی به مساحت بیش از 6 هزار و 400متر که از سوی وزارت راه و شهرسازی به این تعاونی تحویل شده است، با کلنگ زنی در روز 28خرداد امسال آغاز شد. عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی خدماتی و بهداشتی درمانی ولیعصر مهر پرند نیز با بیان اینکه در کار ساخت بیمارستان از همین امروز بسیار جدی هستیم، گفت: مدت زمان ساخت بیمارستان 2سال به طول خواهد انجامید و در این دو سال کار ساخت و بهره‌برداری از بیمارستان انجام می‌شود. ایرج نصیرپور، هزینه درنظرگرفته شده برای ساخت این بیمارستان را 50میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: این هزینه شامل ساخت، تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان 96تختخوابی پرند می‌شود و تأمین هزینه آن از محل شرکت تعاونی و واگذاری سهام به مردم است.

قابل افزایش تا 150تخت

نصیرپور در این خصوص با بیان اینکه توسعه بیمارستان 96تختخوابی پرند در آینده تا 150تخت قابل افزایش است، گفت: ساخت بیمارستان در مساحت 17هزار مترمربع به تأیید وزارت بهداشت رسیده و با 2 طبقه زیرزمین و 5 طبقه ساختمانی و در مجموع 7طبقه ساخته خواهد شد. عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی خدماتی و بهداشتی درمانی ولیعصر مهر پرند با بیان اینکه بیمارستان پرند، پاسخگوی 200هزار نفر خواهد بود، اظهار داشت: این بیمارستان با احتساب 150تختخواب می‌تواند پاسخگوی جمعیت 200هزار نفری باشد که بعد از اتمام ساخت، مجوز راه‌اندازی بیمارستان توسط وزارت بهداشت داده خواهد شد.

مراجعه به بیمارستان رباط‌کریم

همچنین در این زمینه نماینده مردم رباط کریم در مجلس اظهار داشت: وضعیت این شهر در آینده‌ای نزدیک به حالت اضطراری در می‌آید و مسئولان کشوری به‌خصوص وزارت بهداشت باید چاره‌ای بیندیشند که حداقل 200تخت بیمارستانی در این شهر وجود داشته باشد و تاحدودی مشکلات شهروندان را رفع کند.

ابراهیم نکو افزود: شهروندان پرند برای رفع مشکلات درمانی خود به بیمارستان‌های رباط کریم مراجعه می‌کنند و این در حالی است که بیمارستان رباط کریم جوابگوی شهروندان شهر نیست؛ چه برسد به اینکه از پرند نیز به این بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 225902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز