همشهری آنلاین: به گفته منابع امنیتی، پلیس ضد شورش مصر احتمالا در کمتر از ۲۴ ساعت علیه هواداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور که در قاهره تحصن کرده‌اند، وارد عمل خواهد شد.

مصر

به گزارش پرس تی وی، یک منبع ارشد امنیتی مصر که خواست نامش فاش نشود گفت: « نیروهای امنیتی به عنوان شروع روندی که احتمالا به متفرق شدن معترضان خواهد انجامید تا سپیده دم در اطراف محل تحصن مستقر خواهند شد.»

بنابر این گزارش، محاصره اردوگاه‌های اعتراضی اولین گام برای متفرق کردن هوداران مرسی خواهد بود.

یک منبع امنیتی دیگر نیز گفت که این تصمیم پس از ملاقات میان وزیر کشور مصر با تیم مشاوران‌اش اتخاذ شده است.

ناآرامی‌ها در مصر از سوم جولای زمانی که ارتش مصر مرسی را از قدرت برکنار کرد، تشدید شده است. ارتش مصر همچنین قانون اساسی را تعلیق و پارلمان را منحل کرد.

هواداران مرسی از زمان برکناری وی از قدرت تاکنون دو تحصن بزرگ برپا کرده‌اند. اردوگاه‌های اعتراضی کانون اصلی در رویارویی میان ارتش مصر و هواداران مرسی که بازگرداندن قدرت به وی را خواستار هستند، تلقی می شود.

صدها نفر از معترضان، عمدتا هوادران مرسی در خشونت‌های مهار نشدنی که از زمان برکناری مرسی از قدرت آغاز شده، کشته و یا زخمی شده‌اند.

در همین حال ،ائتلاف ضد کودتا، یکی از بزرگ‌ترین تشکل‌های سیاسی در مصر که از دموکراسی حمایت می‌کند اعلام کرد، که دست کم ۱۰ راهپیمایی جداگانه از نقاط مختلف پایتخت برای «دفاع از مشروعیت انتخاباتی» مرسی برنامه ریزی شده است.

محمد بدیع، رهبر ارشد گروه ‌اخوان المسلمین، ۱۴ تیر (۵ ژوئن) گفت کودتا علیه مرسی غیرقانونی است و میلیون‌ها تن تا بازگشت او به قدرت در خیابان‌ها خواهند ماند. بدیع همچنین وعده «تکمیل انقلابی» را داد که در سال ۲۰۱۱ به سرنگونی رژیم حسنی مبارک منجر شد.

کد خبر 226724
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز