گروه شهری: سال تحصیلی آینده ۶۲۰۰ تاکسی سرویس مدرسه به دانش‌آموزان خدمات‌رسانی خواهند کرد.

taxi

این رانندگان برای نخستین بار موظف به گذراندن دوره‌های آموزشی برای تأمین امنیت دانش‌آموزان و نحوه رفتار مناسب با آنها خواهند بود.

میثم مظفر، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از طراحی نرم‌افزار جامع سرویس مدارس در این سازمان خبر داد و گفت: تمامی اطلاعات رانندگان سرویس مدارس ازجمله پروانه‌، شماره برگه معاینه فنی، شماره بیمه‌نامه، شماره برچسب و گواهی عدم ‌سوء‌پیشینه در این نرم‌افزار ثبت و به روز می‌شود و از این طریق دسترسی به اطلاعات رانندگان در هر زمانی امکان‌پذیر است.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران همچنین 98هزار برگه جریمه برای رانندگان سرویس مدارس در سال تحصیلی 91ثبت شده است، این نرم‌افزار کمک خواهد کرد تا تمامی اطلاعات جزئی ضبط شود و با توجه به این اطلاعات برچسب سرویس مدارس برای رانندگان صادر و اعطا شود. این اطلاعات همچنین کمک خواهد کرد که در سال‌های آینده عملکرد رانندگان برای تأمین امنیت دانش‌آموزان مورد ارزیابی قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در توضیح ویژگی‌های این دوره‌های آموزشی برای رانندگان سرویس مدارس گفت: در این دوره‌ها چهار‌ساعت اخلاق حرفه‌ای، قوانین راهنمایی و رانندگی، روانشناسی کودک و نوجوان و موارد ایمنی برای جابه‌جایی دانش‌آموزان به‌صورت فشرده به رانندگان محترم آموزش داده می‌شود، در عین حال رانندگانی که این دوره‌ها را نگذرانده باشند امکان دریافت برچسب را نخواهند داشت.

به گفته مظفر برچسب‌های طراحی‌شده برای سال تحصیلی 93-92شامل کدشناسایی برچسب و شماره پلاک تاکسی است که از تخلف و جابه‌جایی برچسب روی خودروهای دیگر جلوگیری می‌کند. میثم مظفر با اشاره به تصویب نرخ کرایه سرویس مدارس در شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس این مصوبه به ازای 22روز سرویس‌دهی از حداقل 18هزار تومان تا حداکثر 118هزار تومان متغیر است. البته این برای مسافت‌های کمتر از 30کیلومتر است.

در مصوبه شورای شهر نرخ کرایه برای بالای 30کیلومتر به‌صورت توافقی بین خانواده و رانندگان پیش‌بینی شده است. بنابر این گزارش، طرح سرویس مدارس پروژه مشترک بین سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، وزارت آموزش و پرورش و پلیس راهور است که از استقبال 6درصدی خانواده‌ها در سال 86به 57درصد در سال 91رسیده است. برای سال تحصیلی 93- 92، 6 ‌هزار و 226سواری سرویس مدارس فعالیت خواهند کرد.

کد خبر 226907
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز