چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شاهزاده سعودی که در تبعید به سر می‌برد از سرکوب صداهای مخالف و فساد گسترده حکم فرما در عربستان سعودی انتقاد کرده است.

عربستان سعودی

به گزارش پرس تی وی، خالد بن فرهان آل سعود روز چهارشنبه (۲۳ مرداد) در گفتگو با شبکه راشا تودی روسیه گفت عربستان سعودی در حالی که از فعالیت شورشیان در سوریه حمایت می‌کند، سرکوب علیه معترضان را گسترش داده است.

این شاهزاده سعودی گفت: «هیچ سیستم قضایی مستقلی وجود ندارد و هم پلیس و هم دفتر دادستانی در قبال وزارت کشور مسئول هستند.

مقامات این وزارت خانه جنایات مربوط به آزادی بیان را بررسی می‌کنند. بنابراین آنها مدارکی تهیه می‌کنند و به مردم اجازه نمی‌دهند که وکیل اختیار کنند.»

وی افزود: «حتی اگر دادگاهی حکم آزادی چنین جنایت کاری را بدهد، وزارت کشور با وجود حکم دادگاه، وی را همچنان در زندان نگه می‌دارد.»

این شاهزاده سعودی همچنین از واشنگتن به خاطر بی توجهی به فساد در بزرگترین کشور صادر کننده نفت جهان تنها به خاطر منافع بلند مدت خود، انتقاد کرد.

شاهزاده خالد گفت: «کاخ سفید مسلما به ائتلاف بلند مدت خود با رهبران عربستان سعودی پایبند می‌ماند که این ائتلاف با منافع مشترک سیاسی، اقتصادی و نظامی در منطقه خاورمیانه تقویت شده است.»

این شاهزاده سعودی ماه گذشته خاندان سلطنتی را ترک کرد و هم اکنون در تبعید در آلمان زندگی می‌کند.

مردم عربستان سعودی از فوریه ۲۰۱۱ با برگزاری اعتراضاتی در ابتدا خواستار آزادی زندانیان سیاسی، آزادی بیان و آزادی و همچنین پایان دادن به تبعیض گسترده بودند.

اگرچه این اعتراضات در پی سرکوب گسترده از سوی رژیم آل سعود به ویژه پس از نوامبر ۲۰۱۱، به تظاهرات علیه رژیم حاکم تبدیل شد. در این تاریخ نیروهای امنیتی ۵ تن از معترضان را در استان الشرقیه کشته و شمار زیادی از آنان را زخمی کردند.

کد خبر 227065
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز