همشهری آنلاین: نظرسنجی‌های انجام شده توسط رسانه‌ها در آمریکا از مخالفت بخش اصلی نمایندگان هر دو حزب با اقدام نظامی علیه سوریه حکایت دارد.

باراک اوباما

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارزیابی روزنامه واشنگتن پست حاکیست که 224 تن از 433عضو مجلس نمایندگان این کشور که اکثریت آن را جمهوریخواهان تشکیل می دهند مخالف حمله نظامی آمریکا به سوریه هستند یا اینکه به مخالفان حمله گرایش دارند.

براساس این گزارش، 184 نفر که تعداد قابل ملاحظه ای محسوب می شوند نیز هنوز تصمیم نگرفته اند و تنها 25 نماینده با حمله موافق هستند.

کاخ سفید تاکنون از بیان شفاف تصمیم باراک اوباما که در سال 2008 وعده داد، جنگ های خارجی را تمام می کند، درحمله یا عدم حمله به سوریه، در صورت رای مخالف کنگره آمریکا خودداری کرده است.

اما کاخ سفید انتظار دارد که سنا روز سه شنبه با نظر اوباما موافقت کند.

گفته شده اوباماپیش از این رای گیری برای مردم سخنرانی خواهد کرد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا هم اعلام کرده است که تعدادی از کشورهای عربی از جمله عربستان مایل هستند بیانیه ای را که هفته پیش مورد توافق 12 کشور گروه 20 قرار گرفت و خواستار واکنش قوی شدند در حمایت از این حمله امضا کنند.

آمریکا به بهانه حمله شیمیایی که 30 مرداد ماه در حومه دمشق صورت گرفته قصد دارد در حمایت از تروریست هایی که بیش از دو سال است مردم سوریه را با بمب گذاری ها و ترورها در فشار قرارداده اند وارد عملیات نظامی شده وحملات ظاهرا محدودی را علیه مواضعی در سوریه صورت دهد.

کد خبر 230411
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز