یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: به دنبال تهدیدهای آمریکا برای حمله به سوریه، نیروهای ارتش این کشور از صبح روز یکشنبه تدابیر امنیتی شدیدی را در ورودی‌های شهر دمشق اتخاذ کردند.

تدابیر امنیتی شدید در دمشق برای رویارویی با حمله

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نیروهای ارتش سوریه از اولین ساعات روز یکشنبه تدابیر امنیتی شدیدی را در ورودی‌های شهر دمشق، پایتخت این کشور اتخاذ کردند.

بنا به گزارش این شبکه خبری، تدابیر امنیتی با هدف آمادگی برای رویارویی با هرگونه حمله احتمالی آمریکا به سوریه اتخاذ شده است.

از سوی دیگر روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة نوشت: دولت روسیه، یک هواپیمای نوع ال 76 را برای خارج کردن شهروندان روسی مقیم سوریه، به لاذقیه اعزام کرده است.

این روزنامه نوشت: هواپیمای مذکور صبح امروز برای انتقال شهروندان روسی راغب به ترک سوریه اعزام شده است.

پیشتر مقامات موسکو اعلام کرده بودند، حدود 730 شهروند روسی در سوریه اقامت دارند.

از سوی دیگر، شبکه "او تی وی" گزارش داد که جبهه تروریستی النصرة 20 تن از ساکنان شهر مسیحی نشین"معلولا" را به قتل رسانده و 15 تن دیگر را ربوده است.

سایت اینترنتی النشره نیز گزارش داد که ارتش سوریه بخشی از مناطق به ویژه برخی از ساختمان‌ها را که افراد مسلح شب هنگام در معلولا اشغال کرده بودند، مجددا تحت کنترل خود درآورد.

منابع خبری از ادامه درگیری‌های شدید میان ارتش سوریه و افراد مسلح در بخش شمالی شهر معلولا خبر دادند.

این در حالی است که خبرنگار روسیه الیوم نیز گزارش داد که ارتش سوریه در پی ورود صدها فرد مسلح به شهر معلولا از این منطقه عقب‌نشینی کرد.

این خبرنگار افزود: منابع نظامی گفته‌اند که ارتش سوریه از شهر معلولا عقب‌نشینی کرده است چراکه صدها فرد مسلح به جبهه النصره پیوسته‌اند این افراد مسلح از کوه‌های القلمون،قارة و یبرد در حومه شمالی دمشق به این منطقه آمده بودند.

کد خبر 230247
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز