همشهری آنلاین: ولادیمیر بوکوفسکی،زندانی اسبق سیاسی بعنوان نامزد مخالفان در انتخابات آینده ریاست جمهوری در روسیه پیشنهاد شده است.

این مطلب را خبرگزاری "پریما-نیوز" گزارش داد. بوکوفسکی که 64 سال دارد، موافقت خویش را با این مسئله اعلام نموده است.

به گزارش خبرگزاری نووستی ،ولادیمیر کارا مورزا خبرنگار جوان و عضو حزب "اتحاد نیروهای راست گرا" مسئول هماهنگی گروه پیشنهاد دهنده این زندانی اسبق سیاسی می باشد.

به اعتقاد اعضای این گروه "بوکوفسکی -نویسنده، دانشمند، مدافع حقوق بشر- که تمامی زندگی خود را وقف نشان دادن آن کرده که آزادی و ارزش های اجتماعی را حتی در شرایط کاملا ناامیدانه می توان حفظ کرد، کسی که علیه دروغ و دیکتاتورها ایستاد و در راه این مبارزه و آزادی کشور خویش سالها در اردوگاه  و کنج زندان بسر برد و هیچ گاه بدنبال سازشکاری با وجدان خویش نبوده است" همان نامزدی می باشد که می تواند مورد حمایت "رای دهندگان دموکرات روسیه" قرار گیرد.

بوکوفسکی به نوبه خویش اعلامیه ای منتشر کرده که در آن موافقت خویش را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهور روسیه اعلام کرده است.

بوکوفسکی در سال 1976 مستقیما از زندان  شوروی سابق با "لویس کوروالان" دبیر کل حزب کمونیست شیلی که در زندان غرب قرار داشت معاوضه شد. از آن زمان وی در انگلستان بسر می برد اما تبعه روسیه می باشد.

به غیر از بوکوفسکی، "میخاییل کاسیانوف" نخست وزیر اسبق و "ویکتور گراشنکو" رییس سابق بانک مرکزی روسیه نیز قصد خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 اعلام کرده اند.

کد خبر 23141

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز