دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

گروه اقتصادی: کار توزیع کارت هوشمند و تجهیز مراکز توزیع بنزین به امکانات لازم برای زمینه سازی اجرای طرح کارت هوشمند سوخت و سهمیه بندی بنزین از نیمه دوم خرداد ماه ادامه دارد و با وجود توزیع بیش از 5/6 میلیون کارت، هنوز 1 میلیون کارت در مراکز پستی بلاتکلیف است.

افشین احمد زاده مدیرعامل شرکت پست پیشتاز اعلام کرد با وجود 1 میلیون کارت در پست، تماس با مراکز پیگیری اعلام شده از جمله تلفن 09687 تماس‌ها به نحو چشمگیری نسبت به هفته های گذشته کاهش یافته است.
وی خاطر نشان کرد کاهش پیگیری صاحبان خودرو نشان می دهد که برخی اقدام در این زمینه را به لحظه آخر موکول کرده‌اند و این امر به تراکم در روز‌های نزدیک به اجرای سهمیه‌بندی در مرکز پستی منجر خواهد شد. وی از کسانی که تاکنون کارت خود را دریافت نکرده‌اند پیش از فرارسیدن زمان اجرای سهمیه‌بندی با تماس با شماره‌های اعلام شده برای پیگیری و آگاهی از محل کارت خود برای دریافت آن اقدام کنند.
وی خاطر نشان کرد: کاهش پیگیری صاحبان خودرو نشان می دهد که برخی اقدام در این زمینه را به لحظه آخر موکول کرده‌اند و این امر به تراکم در روز‌های نزدیک به اجرای سهمیه‌بندی در مراکز پستی منجر خواهد شد. وی از کسانی که تاکنون کارت خود را دریافت نکرده‌اند پیش از فرارسیدن زمان اجرای سهمیه‌بندی با تماس با شماره‌های اعلام شده برای پیگیری و آگاهی از محل کارت خود برای دریافت آن اقدام کنند.
وی افزود که تا کنون 5/7 میلیون کارت از نیروی انتظامی به پست تحویل شده است که اکثر کارت های جدید دارای نشانی است و پست در توزیع آن ها مشکلی ندارد. محمد ناصری سخنگوی ستاد اجرایی کارت سوخت اعلام کرد: کار تجهیز جایگاه‌ها به امکانات لازم ادامه دارد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی خاطر نشان کرد: زمینه اجرای طرح آماده است و در موعد مقرر و پس از تصویب دولت کار سهمیه بندی به اجرا در خواهد آمد.
در این زمینه حاج محمد رضا عضو هیات رئیسه انجمن صنفی جایگاه‌داران با تاکید بر آن که همه جایگاه‌ها کارت موقت ندارند و تنها تعداد مشخصی از مراکز توزیع کارت موقت و امکان سوخت گیری بدون کارت را دارند به ایسنا گفت:در گذشته مقرر شده بود برای هر جایگاه یک کارشناس فنی لحاظ شود تا در صورت ایجاد مشکل اقدام به رفع آن کند، ولی در حال حاضر تکلیف مشخص نیست و با خارج شدن یک تلمبه از سیستم، مجموعه وادار به توقف می‌شود. همچنین مراحل زمان‌برای تهیه کپی کارت خودرو، نوشتن نشانی و بررسی صحت و سقم آن مواردی هستند که عرضه فرآورده را با تاخیر مواجه کرده است.
وی همچنین یکی از دلایل کاهش 30 تا40 درصدی میزان مصرف بنزین را صادرنشدن کارت برای حدود 2 میلیون خودرو و 3 میلیون موتورسیکلت اعلام کرد و گفت: میزان هزینه ای که برای تامین افت فروش جایگاه‌ها با اجرای سهمیه بندی و کارت در نظر گرفته شده است کافی نیست.
کد خبر 23169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز