گروه اجتماعی - علی‌اصغر محمدی: سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی در حالی نخستین روز کاری‌اش را با حضور در جمع خبرنگاران آغاز کرد که خبر استعفای خسرو دانشجو از ریاست واحد علوم تحقیقات این دانشگاه منتشر شد تا سومین دانشجو نیز از مدیریت در عرصه دانشگاهی کنار برود.

پیش‌تر کامران دانشجو از وزارت علوم و فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد کنار گذاشته شده بودند و با رفتن خسرو، پرونده ریاست برادران دانشجو در عرصه آموزش عالی بسته شد. اما دیروز حمید میرزاده سرپرست جدید دانشگاه آزاد در نخستین روز کاری‌اش گفت: کارهایم را براساس سیاست‌های کلی نظام، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، اندیشه‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و به دور از افراط و تفریط انجام می‌دهم و همکاری با دولت جزو اصول کاری من است.

وی اضافه کرد: من نه برای تقابل، نه‌ بازگشت به گذشته،‌ نه برای کنکاش در اقدامات مدیران قبلی آمده‌ام بلکه دست دوستی خود را به سمت همه کسانی که دوستدار علم و دانش و فناوری هستند دراز می‌کنم. وی ادامه داد: از دانشجو هم دعوت کرده‌ام که در دانشگاه تدریس کند و از وی نیز مشورت می‌گیرم. وی گفت: دانشجوی ستاره‌دار برای ما معنا ندارد و دلیل نمی‌شود فرزندان کشورمان با بهانه‌های سست و به‌علت فعالیت‌ها و گرایش‌های سیاسی که دارند از تحصیل محروم شوند.

اگر هم موردی باشد نیاز به رسیدگی قضایی دارد. وی اظهار کرد: متوجه شده‌ام بسیاری از داوطلبان حتی در مقطع دکتری پذیرفته شده‌اند اما اجازه تحصیل نیافته‌اند. امروز به رئیس مرکز آزمون اعلام کردم که از همه این دانشجویان ثبت‌نام مشروط به عمل‌ آید و کاری به عملکرد آنان نداشته باشند. وی با بیان اینکه من به شما خبرنگاران تعهد می‌دهم اگر از استادان، دانشجویان، کارکنان دانشگاه آزاد به من مراجعه و از تضییع حق خود شکایت کنند موضوع را بررسی خواهم کرد افزود: دانشگاه آزاد محل کارچاق‌کنی و اشتغال دوستان و آشنایان نیست و هیچ‌چیز نباید از دید مردم پنهان باشد.

میرزاده تأکید کرد: دانشگاه آزاد باید یک محیط علمی باشد و نه وجه‌المصالحه جریان‌های سیاسی، ما برای رسیدن به این نقطه از همه ظرفیت‌های شایسته با هر گرایش سیاسی استفاده خواهیم کرد. میرزاده در پاسخ به پرسش همشهری درباره جزئیات توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به توسعه کمی بی‌رویه آموزش عالی در کشور و خالی‌ماندن صدهاهزار صندلی در دانشگاه‌ها گفت: توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی از اولویت‌های اصلی بنده در دانشگاه آزاد است و این توسعه براساس شاخص‌های تعیین‌شده از سوی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود و دانشگاه آزاد باید جزو 100دانشگاه برتر جهان شود. سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی افزود:

هر چند جزو 100دانشگاه‌برتربودن کار سخت و دشواری است و شاید بلندپروازانه نیز باشد ولی باید طی 10سال آینده به این مهم دست پیدا کنیم و جزئیات این امر در آینده نزدیک اعلام می‌شود. وی در مورد شهریه‌نیز گفت: شهریه امسال به تصویب هیأت امنا رسیده که همان اجرا می‌شود و برای سال آینده هیأت امنا براساس نظر دانشگاه تصمیم می‌گیرد. میرزاده در پایان اظهار کرد: در انتخاب مدیران دانشگاه توانمندی‌های علمی ارجحیت دارد و نه گرایش‌های سیاسی و از همه نیروهای توانمند استفاده خواهیم کرد .

کد خبر 231903
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز