همشهری آنلاین: نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در دانشگاه صنعتی شریف ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این دانشگاه با دکتر رضا روستا آزاد رییس دانشگاه صنعتی شریف دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار مقرر شد تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای فی مابین دانشگاه صنعتی شریف، شورای شهر و شهرداری تهران منعقد شود.

به گزارش تهران سما، مرتضی طلایی در دیدار با دکتر روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: فقدان مدیریت یکپارچه در شهرها یکی از مشکلات اساسی است که امیدوارم با تغییر نگاه‌ها و ایجاد زمینه‌های قانونی و اجرایی این موضوع به سمت بهبود حرکت کند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که "شوراها" به معنای واقعی در خدمت "شهرها" باشند و نه صرفا تبدیل به "شورای شهرداری‌ها" شوند، به نقش دانشگاه‌ها در تحقق این امر اشاره کرد و اظهار داشت: نقش بی‌بدیل مراکز تولید علم در شکل‌گیری این نگاه، غیرقابل انکار است و امیدواریم دانشگاه صنعتی شریف در این زمینه همکاری موثری با مجموعه مدیریت شهری داشته باشد.

طلایی پیشنهاد کرد که به سرعت زمینه برگزاری جلسه مشترک 31 عضو شورای اسلامی شهر تهران با رییس و اعضای شورای عالی دانشگاه صنعتی شریف فراهم شود تا در این نشست مشترک به تبادل دیدگاه‌ها پرداخته و نمودهای عینی همکاری دو مجموعه در زمینه‌های مختلف فنی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بررسی و مشخص شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در چهارمین دوره شورای شهر، نگاه اجتماعی و فرهنگی بر سایر دیدگاه‌ها غلبه دارد، گفت: بنده و همکارانم در شورای شهر افتخار می‌کنیم که برای ارتباط هر چه بیشتر و کیفی‌تر مراکز علمی و حوزه‌های مدیریتی و اجرایی گام برداریم.

در این دیدار، دکتر رضا روستا آزاد نیز ضمن استقبال از حضور چندین باره نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در دانشگاه صنعتی شریف و نگاه ویژه وی به دانشگاه و استقبال از موضوعات ارائه شده، پیشنهاد کرد تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه فی‌مابین دانشگاه، شورای شهر و شهرداری تهران منعقد شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های شورا در دوره چهارم افزایش یافته است، تصریح کرد: بدون شک پتانسیل مجموعه‌ها وقتی اتفاق و اشتراک نظر پیدا کنند بسیار بالا می‌رود.

بر طبق این گزارش، مرتضی طلایی پس از دیدار با روستا آزاد ضمن بازدید از پروژه‌های تحقیقاتی و فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف در کنار مزار شهدای گمنام دانشگاه حضور یافت و نماز ظهر و عصر را در جمع دانشجویان اقامه کرد.

کد خبر 238019
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز