گروه شهری: تا پایان امسال ۷۷۰میلیون یورو برابر با ۳هزار میلیارد تومان LC (اعتبار اسنادی) خط ۳متروی تهران گشایش می‌یابد.

با درنظر گرفتن اینکه شهرداری تهران یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آلودگی هوا را توسعه حمل‌ونقل عمومی با محوریت مترو می‌داند ظرف سال‌های اخیر بیشترین حجم بودجه خود را به امرتوسعه و تکمیل خطوط مترو اختصاص داده است. برهمین اساس دیروز حسین محمد پورزرندی، معاون مالی اداری شهرداری تهران درجمع خبرنگاران از انعقاد قراردادهای ال سی خطوط 3و 7مترو خبر داد و گفت:

تنها مشکل باقیمانده مربوط به بانک عامل است. با این همه به‌نظر مشکل خط 3به‌نحوی برطرف شده باشد زیرا به گفته پورزرندی تا پایان امسال اعتبار ال‌سی خط 3گشایش خواهد یافت. وی همچنین اعتبار ال‌سی درنظرگرفته شده برای خط 6مترو را یک میلیارد یورو اعلام کرد و گفت اما هنوز سیر مراحل اداری آن تمام نشده است. طبق قانون 50درصد این اعتبارات باید از سوی دولت و 50درصد نیز از سوی شهرداری تهران تأمین شود. به‌گفته معاون مالی اداری شهرداری تهران سال گذشته نیز پس از تحمل سختی‌های بسیار بالاخره به خط 4مترو 550میلیون یورو ال‌سی اختصاص یافت که نیمی از آن رقم صرف خرید واگن شد.

تمدید مهلت پرداخت عوارض شهری

بخش دیگری از مصاحبه حسین محمد پورزرندی اختصاص به خبر تمدید زمان پرداخت عوارض نوسازی، کسب و پیشه و پسماند داشت. براین اساس شهروندان تهرانی می‌توانند درصورت پرداخت عوارض خود تا 5دی‌ماه در قرعه‌کشی اهدای جوایز شرکت کنند. بنابراین گزارش، شهرداری تهران تا‌کنون 2میلیون و 700هزار پاکت عوارض در سطح شهر توزیع کرده، در هر پاکت نیز 2تا 3فیش مربوط به پسماند، نوسازی و کسب و پیشه ویژه واحدهای تجاری و اداری وجود دارد. پورزرندی در پاسخ به این سؤال همشهری که اگر برای شهروندی این قبوض ارسال نشده باشد چه کار باید انجام دهد، گفت: شهرداری تهران امسال ستاد ویژه‌‌ ای را به همین منظور تشکیل داده است بنابراین درصورت بروز چنین اشکالی شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت شهرداری، دفاتر خدمات الکترونیک و اداره درآمد مناطق و ستاد ویژه آن نسبت به رفع اشکال مورد اشاره اقدام کنند.

700میلیارد تومان طلب از مردم و دولت

معاون مالی اداری شهرداری تهران از عوارض شهری به‌عنوان درآمد پایدار و قابل اطمینان برای شهرداری نام برد. البته به‌گفته وی طی سنوات گذشته به‌دلیل پرداخت‌نشدن بموقع عوارض شهری از سوی برخی شهروندان و ادارات دولتی جمعا 700میلیارد تومان طلب برای شهرداری از این محل باقی مانده است. پورزرندی درآمد حاصل از محل پرداخت عوارض شهری را جمعا 400میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: درصورتی که شهروندان تصمیم داشته باشند تا پایان امسال این عوارض باقیمانده از سنوات گذشته را پرداخت کنند از امتیاز تقسیط برخوردار خواهند شد درغیر این صورت 19درصد جریمه روی عوارض پرداخت نشده شهروندان اضافه خواهد شد.

تصویب متمم 3هزار و 449میلیاردی

پورزرندی از تصویب متمم بودجه شهرداری تهران توسط شورای اسلامی شهرتهران به‌عنوان یک اتفاق خوب یاد کرد و گفت: به‌رغم نگرانی شورای شهر سوم برای عدم‌تحقق درآمدهای شهرداری، موفق شدیم با تلاش و پشتکار بسیار 31درصد در مجموع درآمدهای نقدی و غیرنقدی خود را محقق کنیم. از آنجایی که شهرداری برای هزینه کرد این اضافه درآمد باید مصوبه شورای شهر را داشته باشد متمم بودجه 3هزارو 449میلیاردی را به شورای شهر ارائه کرد که درنهایت دیروز به‌طورکامل به تصویب رسید.

پاسخ به یک خبر کذب

معاون مالی اداری شهرداری تهران در خاتمه نشست خود با اصحاب رسانه بابت برخی اظهارنظرها که بدون دلیل و مدرک علیه شهرداری تهران مطرح می‌شود ابراز تأسف کرد. پورزرندی به شایعات مربوط به تهاتر شهرداری با بابک زنجانی میلیاردر ایرانی وصاحب پروژه ایران زمین اشاره کرد که اخیرا بابت گودبرداری غیراصولی و ریزش زمین‌های اطراف این پروژه و میزان ثروتش تبدیل به خبر داغ رسانه‌ها‌ شده است.

موضوع از نظر پورزرندی چنین توصیف شد که بابک زنجانی براساس ضوابط و مقررات تقاضای پروانه ساخت پروژه ایران زمین را مطرح کرد که مقرر شد 30درصد به‌صورت نقدی و مابقی 36ماهه تقسیط شود. وی افزود: بابک زنجانی به‌دلیل اینکه صاحب بانکی در مالزی به نام سیتی است قرار شد برای پیمانکار پل صدر ال‌سی 40میلیون دلاری باز کند تا صرف تأمین برخی قطعات این پل شود درعوض این بدهی به‌صورت غیرنقد در قالب ملک به وی بازگردانده شود. و اما به گفته معاون مالی اداری شهرداری تهران بابک زنجانی هنگامی که نوبت سررسید چک‌ها به شهرداری بابت تقسیط پروژه ایران زمین فرارسید از شهرداری خواست تا بابت مطالباتش از پل صدر این چک‌ها را به اجرا نگذارد که ما نیز قبول کردیم. پس اصلا تهاتری در کار نیست.

کد خبر 241921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز