گروه حوادث: فیلمی که مرد جوان با استفاده از گوشی تلفن همراه خود از صحنه گردنبند قاپی گرفته بود، راز ۲باند سرقت را فاش کرد.

اعضای این باندها علاوه بر گردنبند قاپی، دست به زورگیری و سرقت کیف و موبایل هم می‌زدند. 28خرداد امسال مرد جوانی حوالی پارک ملت در حال عبور از پیاده‌رو بود که هدف حمله یک سارق قرار گرفت. مرد سارق از پشت سر به او نزدیک شد و پس از کشیدن گردنبند وی و سرقت آن، پا به فرار گذاشت. این مرد خودش را به یک موتورسیکلت که آن طرف خیابان منتظرش بود رساند و با همدستش متواری شد. همزمان با این سرقت یکی از شهروندان که در ایستگاه اتوبوس ایستاده و متوجه ماجرا شده بود با گوشی موبایل خود اقدام به فیلمبرداری از صحنه فرار دزدان کرد. مالباخته نیز با در اختیار داشتن این فیلم به اداره پلیس رفت و همین فیلم سرنخی شد برای دستگیری 2باند کیف قاپی.

شروع تحقیقات

با شکایت مالباخته، ‌تیمی از مأموران اداره هجدهم پلیس آگاهی پایتخت رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند. آنها با استفاده از فیلمی که از دزدی ضبط شده بود، موفق شدند یکی از سارقان را که مجرم سابقه‌داری به نام غلام بود، شناسایی کنند. این جوان 22ساله پیش‌تر به اتهام کیف‌قاپی، گردنبندقاپی و موبایل قاپی دستگیر شده و به زندان رفته بود.

شواهد حکایت از این داشت که غلام 26خرداد‌ماه از زندان آزاد شده و همزمان با آزادی، سرقت‌های خود را از سر گرفته است. پاتوق‌های احتمالی این مرد زیرنظر گرفته شد و سرانجام او 24آذرماه به دام پلیس افتاد.

راز باند سرقت

مرد جوان وقتی فیلم صحنه سرقت را دید، لب به اعتراف گشود و به ده‌ها فقره گردنبند، گوشی و کیف‌قاپی اعتراف کرد. وی همچنین 3همدستش را به پلیس معرفی کرد و همان روز مأموران 2نفر از آنها را در جنوب تهران دستگیر کردند اما نفر سوم که محمدرضا نام داشت متواری شد.

دستگیری باند دوم

درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری محمدرضا ادامه داشت مأموران دریافتند که وی عصر 11آذرماه در جریان یک تعقیب و گریز همراه با تیراندازی در خیابان قائم‌مقام فراهانی توسط مأموران گشت کلانتری 105سنایی دستگیر شده است. ماجرا از این قرار بود که آن روز وی همراه همدستانش در خیابان سرقت می‌کرد که از سوی مأموران کلانتری شناسایی و در جریان تعقیب و گریز خیابانی دستگیر شد. محمدرضا پس از انتقال به اداره آگاهی راز فعالیت دومین گروه از سارقان خشن را فاش کرد.

وی در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: 11آذرماه(روز دستگیری) با گروه دیگری از سارقان دست به سرقت گوشی موبایل رهگذران می‌زدیم. آن روز در فاصله خیابان گاندی تا میدان 7 تیر، 8دستگاه گوشی تلفن همراه گران‌قیمت را سرقت کردیم که همه گوشی‌ها نزد من بودند. وی افزود: بعد از این سرقت‌ها به همراه 4همدستم به خیابان قائم‌مقام رفتیم و درحالی‌که با 3موتورسیکلت کنار خیابان ایستاده بودیم گشت پلیس که ظاهرا در تعقیب ما بود، به ما شک‌کرد.

همگی پا به فرار گذاشتیم اما مأموران با تیراندازی مرا دستگیر کردند. اعترافات این سارق کافی بود تا مأموران اعضای دومین باند سرقت را نیز شناسایی و دستگیر کنند. متهمان در بازجویی‌ها به ده‌ها فقره سرقت در مناطق مختلف تهران اعتراف کردند. مالباخته‌ها نیز بعد از حضور در اداره آگاهی با شناسایی اعضای دومین باند به طرح شکایت از آنها پرداختند.

در بررسی‌ها مشخص شد که یکی از مالباختگان وقتی در برابر متهمان مقاومت کرده از ناحیه سینه مورد اصابت چاقو قرار گرفته بود. وی به‌علت شدت ضربه وارد شده به ناحیه قلب زیر تیغ جراحی رفته بود. سرهنگ علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به تعداد زیاد سرقت‌های انجام شده از سوی اعضای این دو باند مجوز انتشار تصاویر آنها از سوی قاضی پرونده صادر شده است و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 245065
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز