گروه حوادث: مرد جوان با راه‌اندازی ۳سایت اینترنتی و به بهانه فروش عکس‌های خصوصی هنرمندان، ورزشکاران و مجریان تلویزیون دست به کلاهبرداری ۸۰ میلیون تومانی از طعمه‌هایش زد.

این مرد در ابتدا مدعی می‌شد که قیمت هر یک از تصاویر 2هزار تومان است اما در ادامه مشخصات و رمز حساب طعمه هایش را به‌دست می‌آورد و موجودی حساب آنها را خالی می‌کرد.تحقیقات مأموران پلیس فتا تهران برای دستگیری مرد کلاهبردار با شکایت یکی از مالباختگان شروع شد. این مرد مدعی بود که فردی به‌صورت اینترنتی دست به سرقت از حسابش زده و 600 هزار تومانی موجودی آن را خالی کرده است.

با شکایت این مرد، تحقیقات متخصصان پلیس فتا برای شناسایی سارق اینترنتی شروع شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که سارق پس از دستبرد به‌حساب شاکی با مبالغ مسروقه اقدام به خرید شارژ تلفن همراه کرده است تا ردی از خودش باقی نگذارد. با این حال جست و جوی پلیس بعد از حدود یک‌ماه نتیجه داد و مأموران توانستند رد سارق را در اینترنت شناسایی و در نهایت به مخفیگاه او در تهران برسند.

سرهنگ کاکوان، رئیس پلیس فتا تهران با بیان این خبر به همشهری گفت: متهم که جوانی 26ساله به نام اکبر است و پیش از این نیز به اتهام کلاهبرداری از طریق فروش شارژ تلفن همراه دستگیر شده بود، در یک عملیات ضربتی به دام افتاد و آنجا بود که ما پی به فعالیت مجرمانه او بردیم.

وی ادامه داد: در بررسی کامپیوتر این مرد مشخص شد که او با راه‌اندازی 3سایت مختلف، مدعی می‌شد که عکس‌های خصوصی هنرمندان، ورزشکاران و مجریان معروف تلویزیون را در اختیار دارد و هر عکس را به مبلغ 2هزار تومان می‌فروشد. در حقیقت این ادعا، ترفندی برای اجرای نقشه اصلی کلاهبرداری بود. چرا که وی صفحه خرید اینترنتی بانک‌ها را شبیه‌سازی‌ کرده بود و کسی که فریب او را می‌خورد و برای خرید یک عکس خصوصی، روی گزینه خرید کلیک می‌کرد وارد صفحه شبیه‌سازی‌ شده بانک می‌شد.

سرهنگ کاکوان افزود: مالباخته به تصور اینکه صفحه مورد نظر متعلق به بانک است، مشخصات و رمز اینترنتی خود را برای خرید 2هزار تومانی وارد می‌کرد و این در حالی بود که متهم از این طریق می‌توانست به راحتی به این مشخصات و رمز اینترنتی دست پیدا کند. بعد از انجام خرید اینترنتی، متهم یک عکس معمولی را برای خریدار ارسال می‌کرد و پس از آن با در اختیار داشتن مشخصات و رمز حساب او، دست به سرقت موجودی آن می‌زد. او از این طریق توانسته بود دست‌کم 80میلیون تومان از حساب مشتریانش سرقت کند که خوشبختانه از سوی پلیس فتا دستگیر شد.

کد خبر 247955
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز