گروه حوادث: مأمور پلیس که در ساعت غیرکاری با لباس شخصی در خیابان بود با مشاهده صحنه سرقت به تعقیب سارق جوان پرداخت و در جدالی خونین سرانجام موفق به دستگیری وی شد.

وقتی عقربه‌ها ساعت 19:25شامگاه 17دی‌ماه را نشان می‌داد، مأمور پلیس با درجه استوار دوم با خودروی شخصی‌اش در خیابان آزادی نزدیک مترو در حال گذر بود که چشمش به صحنه سرقت افتاد. سارق جوان با حمله به سمت زنی که از ایستگاه مترو بیرون آمده بود کیفش را از دست وی قاپید و پا به فرار گذاشت. مأمور پلیس با دیدن این صحنه خودرویش را کنار خیابان پارک کرد تا به تعقیب سارق بپردازد.

عملیات تعقیب و گریز آغاز شد؛ سارق که متوجه شد مردی به‌دنبالش است با سرعت می‌دوید و با رفتن به سمت کوچه‌های آن حوالی سعی داشت هر طور شده خودش را در لابه‌لای جمعیت گم کند اما مأمور پلیس زیرک چشم از او بر نداشت تا اینکه سرانجام سارق را به دام انداخت. در همین هنگام سارق که خود را در یک قدمی دستگیری دید از جیبش یک تیغ موکت‌بری و یک گاز اشک‌آور بیرون آورد و شروع کرد به تهدید کردن. وی در درگیری با پلیس ضربه‌ای با تیغ موکت‌بری به‌دست پلیس وظیفه‌شناس زد اما با وجود این نتوانست فرار کند. در ادامه مأمور وظیفه‌شناس با پلیس تماس گرفت و لحظاتی بعد با حضور مأموران کلانتری نواب متهم دستگیر شد. همزمان با دستگیری سارق کیف‌قاپ، مأمور وظیفه‌شناس کیف مالباخته را تحویل صاحبش داد و خودش برای درمان جراحتی که به دستش وارده شده بود، راهی بیمارستان شد.

از سوی دیگر سارق برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار قاضی موسوی دادیار دادسرای جنایی تهران قرار گرفت. وی در بازجویی‌ها مدعی شد که این نخستین باری است که دست به سرقت می‌زده و چون تازه کار بوده گیرافتاده است. وی در دفاع از خود گفت: پیش از این مغازه داشتم و درآمدم بد نبود اما به‌خاطر وضعیت بد اقتصادی ورشکسته و برای همین مجبور شدم مغازه را تحویل بدهم. بعد از آن یکی از بستگانم قول داد که برایم کار پیدا کند اما نشد. وضعیت خیلی بدی داشتم بیکار بودم، به‌همین‌خاطر تصمیم گرفتم برای تأمین مخارج زندگی دست به کیف‌قاپی بزنم اما بدشانسی آوردم و در نخستین سرقت گیر افتادم. این مرد سارق برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفته است.

کد خبر 246520
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز