همشهری آنلاین: معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم جزییات بیمه‌هایی که دانشجویان امکان استفاده از آن‌ها را دارند، اعلام کرد.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت علوم، دکتر مجتبی صدیقی با برشمردن سه نوع بیمه دانشجویی، گفت: مورد اول بیمه حوادث است که اجباری است و هر سال دانشجویان با پرداخت مبلغی جزئی که برای سال 92 برابر دو هزار تومان تعیین شده است، بیمه می‌شوند.

وی با بیان اینکه دانشجویان می‌توانند تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرند، اظهار کرد: هر دانشجویی که از طریق دیگری بیمه نباشد، می‌تواند از طریق صندوق رفاه دانشجویان و بر اساس تفاهم‌نامه با بیمه خدمات درمانی، تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرد.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره هزینه برخورداری بیمه درمانی، گفت: در صورتی که دانشجو مشغول تحصیل در دانشگاه‌های دولتی باشد، 50 درصد حق بیمه را صندوق رفاه و 50 درصد دیگر را خود دانشجو پرداخت می‌کند که صندوق رفاه حق بیمه را پرداخت کرده و 50 درصد را به صورت وام در اختیار دانشجو قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دو سال از راه‌اندازی بیمه تکمیلی دانشجویی می‌گذرد نیز گفت: اگر دانشجویی از طریق دیگری بیمه تکمیلی نباشد، می‌تواند از طریق صندوق رفاه بیمه تکمیلی شود که پرداخت حق بیمه تکمیلی به طور کامل به عهده خود دانشجوست.

رییس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه بیمه درمانی و تکمیلی برای دانشجویان به صورت اختیاری است، تصریح کرد: محدودیتی در تعداد دانشجویان بیمه شونده نداریم و هر دانشجویی که مراجعه کند، می‌تواند طبق ضوابط بیمه شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح بیمه سلامت برای دانشجویان از بهمن ماه، گفت: همه دانشجویان برای ثبت‌نام و انتخاب واحد در ترم آینده و همچنین استفاده از خوابگاه و تسهیلات صندوق رفاه باید بیمه سلامت داشته باشند.

دکتر صدیقی درباره جزئیات بیمه سلامت دانشجویان اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده، دانشجویان تنها 15 درصد از کل سهم بیمه را پرداخت می‌کنند که ماهیانه حدود دو هزار تا دو هزار و 500 تومان و سالیانه کمتر از 30 هزار تومان است، اما با این وجود اگر حتی دانشجویی این مقدار را هم نداشته باشد، این مبلغ را در قالب وام به او می‌پردازیم.

کد خبر 245505
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز