همشهری‌آنلاین: اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه ۲۴ دی ماه این شورا با امضای نامه‌ای به مقام معظم رهبری خود را مکلف به لحاظ کردن منویات ایشان در تصمیم گیری‌ها دانستند.

تهران سما نوشت: اعضای شورا در این نامه ضمن تشکر از به حضور پذیرفتن مدیران شهری در 23 دی ماه خود را مکلف به مد نظر قرار دادن رهنودها و منویات مورد تاکید مقام معظم رهبری در تصمیم گیری‌ها کردند.

در متن این نامه که به امضای تمامی اعضای شورای شهر رسیده آمده است :

" بسمه تعالی"

محضر مبارک مقام معظم رهبری

حضرت آیت الله خامنه‌ای مد ظله العالی

با سلام و احترام و تبریک ایام میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و تشکر از این که اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهرداری تهران را به حضور پذیرفته و مثل همیشه با رهنمودهای پیامبرگونه خود در امور مختلف راهگشا بوده و روشنگرانه راه و سیاست‌های اداره شهر را تبیین فرمودید اعضای شورای اسلامی شهر تهران بر خود لازم و واجب می‌دانند رهنمودهای حضرتعالی را نصب العین قرار داده و موارد مورد تاکید معظم له را به شرح ذیل در برنامه ریزی‌ها و تصمی گیری‌ها لحاظ نماید.

1- در جهت حفظ و حراست از باغات شهر تهران به عنوان عامل اصلی مقابله با آلودگی هوای تهران و حفظ زیبایی‌ها و فضای سبز اهتمام لازم را در کلیه امور و تصمیم گیری‌ها به عمل آورد.

2- با توجه به تاکیدات حضرتعالی در خصوص نظارت، هدایت و حمایت از مدیران شهرداری به عنوان وظیفه اصلی شورای اسلامی شهر تهران از ریخت و پاش‌ها و بی‌انضباطی مالی در امور جاری شهرداری جلوگیری نموده و مراقبت لازم را برای جلوگیری از اسراف به عمل آوریم.

3- در جهت حاکمیت ارزش‌های اسلامی و ایرانی در معماری شهر تهران و سیمای شهر اهتمام لازم را به عمل آوریم.

4- در اماکن فرهنگی و هنری شهر تهران فضای تعمیق دین باوری و دین محوری با به کارگیری نیروهای متخصص و مطلع حوزه و دانشگاه توسعه یافته و در جهت تقویت محتوای برنامه‌های فرهنگی بکوشیم.

5- در جهت حفاظت از جاذبه های طبیعی شهر تهران، ارتفاعات، چشم اندازها و سرمایه‌های طبیعی اطراف تهران تلاش لازم و برنامه ریزی‌ها را به عمل خواهیم آورد.

6- در جهت گسترش تعامل با دولت و مجلس محترم اقدامات و تلاش‌های جدی تر و موثرتری به عمل خواهیم آورد.

7- در خصوص رفع مشکلات حمل و نقل شهری، تمرکز و برنامه ریزی و سرمایه گذاری لازم و موثر خواهیم نمود.

8- بدیهی است کلیه منویات و رهنمودهای حضرتعالی در مراحل مختلف تدوین و تصویب برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران مد نظر بوده و لحاظ خواهد گردید.

توفیق روز افزون و سلامتی شما را از خداوند منان مسئلت می‌نماییم."

کد خبر 245916
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز